«Το 2024 φαίνεται ότι ο πληθωρισμός έχει ελεγχθεί σε μεγάλο βαθμό. Όχι ότι έχει πάει πίσω στις τιμές, αλλά δεν έχουμε τις αυξήσεις που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι το σούπερ μάρκετ δεν παραμένει ακριβό, γιατί τα προηγούμενα δυο χρόνια είχαμε μέσο όρο ανατιμήσεων τη διετία γύρω στο 28%» ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Σούπερ Μάρκετ, Γιάννης Πηλίδης, μιλώντας στην εκπομπή On Politics του Naftemporiki TV.
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ, ο κ. Πηλίδης ανέφερε ότι θα χαθούν έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα πρέπει να αναζητηθούν ισοδύναμα. Ωστόσο, όπως τόνισε, διαφωνεί με το επιχείρημα ότι η μείωση δεν θα περάσει στον καταναλωτή.
Σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο, είπε ότι είναι ένα ακριβό προϊόν και βασικό αγαθό για τους Έλληνες σε σύγκριση με άλλους Ευρωπαίους, γι’ αυτό, όπως πρόσθεσε, επηρεάζει σημαντικά το μέσο καλάθι. Ως προς τις διαφορετικές τιμές ελληνικών προϊόντων σε άλλα σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη, είπε ότι «ένα προϊόν που έχει πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα (π.χ. φέτα ή γιαούρτι) αν μεταφερθεί στη Γερμανία ή σε άλλη χώρα είναι τελείως ‘ανώνυμο’, ενώ πάει σε μια αγορά που μπορεί να μην καταναλώνεται το προϊόν όπως στην Ελλάδα».
«Πώς θα πουλήσει σε αυτήν τη νέα αγορά; Για να πουλήσει, πρέπει να χαμηλώσει την τιμή, γιατί αν πάει με αυτήν την υψηλή τιμή στην ευρωπαϊκή αγορά δεν θα πουλήσει. Μπαίνει τώρα το εύλογο ερώτημα των τηλεθεατών: άρα έχει περιθώρια. Προφανώς έχει περιθώρια. Τώρα, σε μια ελεύθερη αγορά το τι είναι αισχροκέρδεια είναι ένα ερωτηματικό. Δεν υπάρχει ένα σταθερό ποσοστό κέρδους. Η λέξη αισχροκέρδεια μπήκε από τότε που μπήκε να είναι σταθερό το περιθώριο κέρδους. Αλλιώς, σε μια ελεύθερη αγορά, ο καθένας πουλάει σε όποια τιμή νομίζει και αν μπορεί και πουλάει, δηλαδή αν ο καταναλωτής το αγοράζει, είναι ΟΚ. Αλλιώς, αναγκάζεται να χαμηλώσει την τιμή» ανέφερε ο κ. Πηλίδης.