Οι εταιρείες leasing παίζουν καθοριστικό ρόλο στην Ευρώπη, καθώς το 60% των νέων αυτοκινήτων όλων των τύπων καυσίμων μισθώνονται, σύμφωνα με υπολογισμούς της περιβαλλοντικής ομάδας Transport & Environment.
Οι χαμηλές τιμές μεταπώλησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ωθήσει τις εταιρείες leasing που κινούν την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων να διπλασιάσουν τις τιμές μίσθωσης τα τελευταία τρία χρόνια.
Το άλμα στις τιμές για τις μισθώσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται καθώς οι περικοπές στις επιδοτήσεις για τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία πλήττουν τις πωλήσεις με κίνδυνο να καθυστερήσει η μετάβαση της Ευρώπης στην ηλεκτροκίνηση, ακριβώς τη στιγμή που οι Βρυξέλλες θέλουν να επιταχύνουν την όλη διαδικασία.
Οι εταιρείες leasing παίζουν καθοριστικό ρόλο στην Ευρώπη, καθώς το 60% των νέων αυτοκινήτων όλων των τύπων καυσίμων μισθώνονται, σύμφωνα με υπολογισμούς της περιβαλλοντικής ομάδας Transport & Environment που βασίζονται σε στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce. Όσον αφορά τα EVs, το ποσοστό εκτιμάται ότι φτάνει το 80%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε στο Reuters η Dataforce, στις 16 ευρωπαϊκές αγορές όπου μπορεί να εντοπίσει τις ταξινομήσεις στόλων -συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας- το 60% των νέων EV πηγαίνει σε εταιρικούς στόλους και εμπορικούς αγοραστές. Οι ειδικοί λένε ότι αυτοί οι αγοραστές χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά leasing και περίπου οι μισές από τις υπόλοιπες πωλήσεις σε ιδιώτες αγοραστές είναι επίσης μέσω leasing.
Σε αγορές χωρίς επιδοτήσεις EV για ιδιώτες αγοραστές, η κυριαρχία των επιχειρήσεων είναι ακόμη πιο έντονη. Στη Βρετανία και το Βέλγιο, για παράδειγμα, οι ιδιώτες αντιπροσωπεύουν μόλις το 23% και το 8% των νέων αγορών EV αντίστοιχα το 2023, δήλωσε η Dataforce.
Η τιμή μιας μίσθωσης έχει σχεδιαστεί για να λαμβάνει υπόψη την απόσβεση ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της τυπικής τριετούς περιόδου μίσθωσης, με βάση τις εκτιμώμενες τιμές μεταπώλησης ή υπολειμματικές αξίες.
Αν όμως οι τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων είναι τελικά χαμηλότερες από τις αναμενόμενες όταν λήγει η μίσθωση, οι εταιρείες leasing υφίστανται οικονομικό πλήγμα όταν παίρνουν πίσω το όχημα.
Για διάφορους λόγους – από τις μειώσεις των τιμών της Tesla έως τις ανησυχίες σχετικά με τις υποδομές φόρτισης και τη διάρκεια ζωής των μπαταριών και την εισροή πιο προσιτών κινεζικών EV – οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν διολισθήσει στην Ευρώπη από τότε που έφτασαν στο απόγειό τους τον Οκτώβριο του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέσχε στο Reuters η εταιρεία δεδομένων Autovista, οι τιμές μεταπώλησης των EVs στη Γερμανία στις αρχές Ιουλίου ήταν 24% κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα και 30% χαμηλότερες στη Βρετανία. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα μοντέλα, τα οποία παρέμεναν περίπου 15% ακριβότερα και στις δύο αγορές.
Πηγή: businessdaily.gr