Διανύουμε τη μεταβατική περίοδο από τη φυσική στην ηλεκτρονική πώληση. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας «Το e-commerce στην Ελλάδα: Μέσα από τα μάτια των ειδικών», της Focus Bari για το 4ο συνέδριο Distance Selling & e-Commerce. Όπως προέκυψε από την έρευνα, ποσοστό 53% των ειδικών προβλέπει ότι η πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα στο άμεσο μέλλον σε αριθμό χρηστών θα είναι πολύ ανοδική, ενώ το 45% εκτιμά ότι θα είναι αρκετά ανοδική. Επίσης, οι προβλέψεις των ερωτηθέντων για τις προοπτικές του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας στο άμεσο μέλλον, όσον αφορά στον κύκλο εργασιών, δείχνουν ότι το 77% αναμένει αρκετά ανοδική πορεία, ενώ το 18% θεωρεί ότι θα είναι πολύ ανοδική.
Η έρευνα κατέγραψε ακόμη ότι, το 2012, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 19% των online καταναλωτών – δηλαδή όσων έκαναν τουλάχιστον μία online αγορά, τους τελευταίους έξι μήνες – έναντι 14%, το 2011. Από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, παρατηρήθηκε υποχώρηση των δαπανών σε διαδικτυακές αγορές, καθώς, τους τελευταίους έξι μήνες του 2012, δαπανήθηκαν κατά μέσο όρο 506 ευρώ έναντι 600 ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
Σε ποσοστό 95%, οι ερωτηθέντες θεωρούν μειονέκτημα για τους e-shoppers ότι δεν έχουν το φυσικό έλεγχο του προϊόντος. Επιπλέον, οι ερωτηθέντες προβλέπουν ότι οι πέντε κατηγορίες προϊόντων, που θα αναπτυχθούν περισσότερο στο άμεσο μέλλον, είναι οι εξής: Εισιτήρια/ξενοδοχεία, ρούχα, είδη σούπερ μάρκετ, ηλεκτρονικά, Η/Υ, κινητά, tablets και παπούτσια.
Επιπλέον, ποσοστό 63% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι αυτό που θα βοηθούσε στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η καθιέρωση της συνήθειας, η εξοικείωση με την τεχνολογία (57%), η αύξηση εμπιστοσύνης στα e-shops (60%) και η βελτίωση της ποιότητας των e-shops (55%).
Στην περίπτωση επιχείρησης που θα προσφέρει υπηρεσία μόνο διαδικτυακής αγοράς, οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 37% προβλέπουν ότι ο αριθμός των χρηστών θα έχει πολύ ανοδική πορεία, ενώ ποσοστό 53% προβλέπει ότι θα έχει αρκετά ανοδική. Ως προς τον κύκλο εργασιών αυτών των επιχειρήσεων, το 18% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι ο τζίρος τους θα έχει πολύ ανοδική πορεία, ενώ το 63% αρκετά ανοδική.
Από τα στοιχεία της έρευνας προέκυψε ακόμη ότι το 77% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το βασικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων e-shopping είναι ότι υπάρχει μεγαλύτερη εμβέλεια σε πελατεία, ενώ ποσοστό 52% θεωρεί ως πλεονέκτημα ότι είναι μία αναπτυσσόμενη αγορά, με χαμηλή επένδυση και μεγάλες προοπτικές.