Την άμεση ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης στα αυτοκίνητα επιδιώκουν τα στελέχη της κυβέρνησης ώστε να τονωθούν περαιτέρω οι πωλήσεις τους, ενώ παράλληλα να δημιουργηθεί υγιής ανταγωνισμός ώστε να μειωθούν οι τιμές φόρτισης που αυτή τη στιγμή κάνουν την ηλεκτροκίνηση ασύμφορη!
Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr η διαδικασία φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή εκτός από δύσκολη υπόθεση είναι και αρκετά δαπανηρή.
Μάλιστα η έλευση του 2021 φαίνεται ότι άλλαξε ριζικά τα δεδομένα στην αγορά καθώς οι περισσότερες εταιρείες που έχουν τοποθετήσει φορτιστές σε δημόσιους χώρους ξεκίνησαν τη χρέωση η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται σε 0,50 ευρώ για κάθε Kwh που φορτίζει το όχημα, ενώ εξαιτίας και του ανταγωνισμού κάποιες νεότερες εταιρείες με λίγα σημεία φόρτισης ωστόσο χρεώνουν από 0,30 έως 0,35 ευρώ!
Αν δηλαδή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει μια μπαταρία 50 Kwh τότε ο ιδιοκτήτης του θα χρειαστεί να δαπανήσει περίπου 25 ευρώ για πλήρη φόρτιση, που επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το αυτοκίνητο θα χρειαστεί να παραμείνει στο σημείο φόρτισης για τουλάχιστον 3 ώρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr τα στελέχη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμούν ότι η αυξημένες τιμές χρέωσης στους ήδη υπάρχοντες σταθμούς φόρτισης θα μειωθούν μόλις τοποθετηθούν και άλλοι φορτιστές από εταιρείες ενέργειες ενώ το καίριο πλήγμα στις τιμές θα προκαλέσει η τοποθέτηση πολλών σημείων φόρτισης από τους Δήμους και τις Περιφέρειες που σύμφωνα με πληροφορίες θα παρέχουν δωρεάν για μεγάλο χρονικό διάστημα την φόρτισης στους πολίτες και μετά οι χρεώσεις θα είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Αυτή τη στιγμή να επισημάνουμε πως οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης είναι 11Kw ή 22 Kwh ενώ σε κάποια σημεία στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο έχουν τοποθετηθεί ταχυφορτιστές ώστε οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν ανακτήσει μέσα σε 30 λεπτά το 85% της χωρητικότητας της μπαταρίας τους.
Πάντως η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε οικιακούς ή εταιρικούς φορτιστές κυριολεκτικά συμφέρουν καθώς οι χρεώσεις είναι ελάχιστες και περιορίζονται σε μερικά ευρώ για μια πλήρη φόρτιση.
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η χρέωση της Kwh σε ένα οικιακό δίκτυο κυμαίνεται σε 0,06 ευρώ για ημερήσια χρέωση και περίπου 0,05 ευρώ για τη νυχτερινή χρέωση ενώ πρόσφατα οι χρεώσεις από κάποιες εταιρείες έχουν μειωθεί ακόμη και κάτω από 0,04 ευρώ!
Αντίθετα το κόστος φόρτισης ενός αυτοκινήτου σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης στο δρόμο κυμαίνεται σε 0,5 ευρώ δηλαδή ακριβότερο έως και πάνω από 900%! Να υπενθυμίσουμε πως στην Ελλάδα το 2020 υπάρχουν 334 σταθμοί φόρτισης εκ των οποίων οι 81 αφορούν σε σταθμούς 22Kw ενώ οι υπόλοιποι ήταν κάτω των 11Kw.
Πόσα γλιτώνετε αν φορτίζετε στο σπίτι
Σημαντικά ποσά θα γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου αν το φορτίζει στο σπίτι του αντί για ιδιωτικό σταθμό φόρτισης αν διανύει 15.000 χλμ. ετησίως. Να τονίσουμε ότι το κόστος της Kwh στο οικιακό ρεύμα έχει υπολογιστεί με 0,18 ευρώ ενώ σήμερα το συγκεκριμένο κόστος μπορεί ανάλογα με τον πάροχο να μειωθεί ακόμη και στο 0,06 ευρώ (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι φόροι) ή και ακόμη χαμηλότερες τιμές γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος φόρτισης μπορεί να είναι πολύ χαμηλότερο από ότι έχει υπολογιστεί. Αντίστοιχα το κόστος στους ιδιωτικούς σταθμούς φόρτισης έχει υπολογιστεί με 0,50 ευρώ την Kwh ενώ επίσης υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που διαθέτουν χαμηλότερα τιμολόγια αλλά ακόμη δεν έχουν αρκετούς σταθμούς φόρτισης.
Παραδείγματα – Τιμές ανα χρόνο (12 μήνες)
Ειδικότερα ο κάτοχος ενός BMW i3 που διανύει 15.000 ετησίως θα δαπανήσει 294,75 ευρώ για να το φορτίσει στο σπίτι ενώ αν το φορτίζει σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης θα ξοδέψει 1.823 ευρώ. Δηλαδή η επιβάρυνση θα ξεπεράσει το 500%.
Το Honda e θα φορτίσει με 387 ευρώ στο σπίτι και με 1.290 ευρώ ιδιωτικό σταθμό φόρτισης με αποτέλεσμα η αύξηση της δαπάνης να ξεπερνά το 233%.
Η Jaguar iPace θα φορτίσει στο σπίτι με 558 ευρώ ενώ σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 1.860 ευρώ. Η αύξηση δηλαδή ξεπερνά το 230%.
Ο κάτοχος μια Mercedes-Benz EQC αν την φορτίζει σε οικιακό φορτιστή θα δαπανήσει 562,5 ευρώ ενώ σε ιδιωτικό σταθμό θα χρειαστεί πάνω από 1.875 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης ξεπερνά το 230%.
Ο κάτοχος ενώ Opel Corsa e θα δαπανήσει 382,5 ευρώ για την ετήσια φόρτισή του σε οικιακό δίκτυο ενώ σε ιδιωτικό δίκτυο το κόστος αυξάνεται σε 1.275 ευρώ με αποτέλεσμα το ποσοστό ανόδου να κυμαίνεται σε πάνω από 230%.
Ο κάτοχος μια Porsche Taycan θα δαπανήσει περίπου 534,6 ευρώ για την ετήσια φόρτισή της στο σπίτι ενώ σε ιδιωτικό δίκτυο θα ξοδέψει 1.458 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης κυμαίνεται σε 177,7%.
Σε ένα VW ID.3 το ετήσιο κόστος φόρτισης στο σπίτι θα ανέλθει σε 418,5 ευρώ ενώ στο ιδιωτικό δίκτυο πάνω από 1.162 ευρώ. Το ποσοστό ανόδου κυμαίνεται σε 177%.
Στο Peugeot 208e το ετήσιο κόστος φόρτισης στο σπίτι θα κυμανθεί 396,9 ευρώ ενώ σε ιδιωτικό σταθμό το κόστος αυξάνεται σε 1.102 ευρώ με αποτέλεσμα το ποσοστό ανόδου να ξεπερνά το 177%.
Σε ένα Hyundai Kona electric το ετήσιο κόστος φόρτισης στο σπίτι ανέρχεται σε 375,3 ευρώ ενώ στο ιδιωτικό δίκτυο ξεπερνά τα 1.044 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό αύξησης κυμαίνεται σε 178%.
Ο κάτοχος ενός Mini SE για την ετήσια φόρτιση του οχήματός του στο σπίτι θα δαπανήσει 375,3 ευρώ ενώ στο ιδιωτικό σταθμό φόρτισης το κόστος ανεβαίνει στα 1.042 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό ανόδου ανέρχεται σε 177%.
Σε ένα VW e-Golf το ετήσιο κόστος φόρτισης στο σπίτι κυμαίνεται σε 346,5 ευρώ ενώ σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης το κόστος ανεβαίνει στα 1.155 ευρώ με αποτέλεσμα το ποσοστό αύξησης να ανέρχεται σε 233%.
Ο κάτοχος ενός Nissan Leaf για να το φορτίσει στο σπίτι ολόκληρο το έτος θα δαπανήσει 405 ευρώ ενώ αν το φορτίζει σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης το κόστος ανεβαίνει στα 1.350 ευρώ. Δηλαδή η διαφορά στις τιμές ξεπερνά το 233%.
Σε ένα Tesla Model 3 ο κάτοχός του θα δαπανήσει 333 ευρώ για να το φορτίσει στο σπίτι ενώ σε ιδιωτικό φορτιστή το κόστος ανεβαίνει στα 1.110 ευρώ. Δηλαδή το ποσοστό επιβάρυνση κυμαίνεται σε 233%.
πηγή: newsauto