Γράφει η Γιώτα Μπουγά
Όταν η φίλη μου η Ράνια μου πρότεινε να πάμε θερινό για τη νέα ταινία του Γούντι Άλεν, σχεδόν ξετρελάθηκα. Πριν λίγα χρόνια το Blue Jasmine (Θλιμμένη Τζάσμιν) μου είχε κλέψει την καρδιά, αλλά και πέρσι το Irrational Man (Παράλογος άνθρωπος) ήταν δροσερό κι ευχάριστο…
Τι κρίμα που δε μπορώ να πω το ίδιο και για τη νέα ταινία του 80χρονου πλέον σκηνοθέτη… Το Café Society, η ταινία που σηματοδοτεί την επιστροφή του “Γούντι” στη Νέα Υόρκη, δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τον παλιό καλό εαυτό του!
Όχι, δεν περίμενα να δω το “Μανχάταν”, αλλά η ταινία είναι “Γούντι Άλεν που δε θυμίζει… Γούντι Άλεν”. Πέρασα όλο το πρώτο μισάωρο αναζητώντας τους σπιρτόζικους διαλόγους, καθώς και τη γρήγορη και ευφάνταστη πλοκή του αγαπημένου μου σκηνοθέτη, χωρίς αποτέλεσμα.
Πίστευα ότι δε βλέπω το γνωστό μας “Γούντι”, μέχρι που κατάφερα να δω στοιχεία του “Νευρικού Εραστή” στον αδέξιο χαρακτήρα που υποδύεται ο Τζέσι Αΐζενμπεργκ. Η στάση του σώματος, η κίνηση των χεριών αλλά και η επιλογή ενός πρωταγωνιστή που δεν είναι sex symbol μου θύμισαν λίγο τον Άλεν στις πρώτες του ταινίες, αν και μου έλειψαν το χιούμορ και οι καυστικές ατάκες.
Το Café Society αφορά σε μια εβραϊκή οικογένεια η οποία ζει στη Νέα Υόρκη. Ένα μέλος της ταξιδεύει στο Λος Άντζελες για να γίνει κινηματογραφικός ατζέντης, οπότε και η ιστορία πηγαινοέρχεται από το Μπρονξ του 1935 στο Χόλιγουντ του 1935 – 1940. Τη διαφορά με παλαιότερες ταινίες του Άλεν κάνει το στοιχείο της αφήγησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.
Δείτε την ταινία για τις λαμπερές Μπλέικ Λάιβλι και Κρίστεν Στιούαρτ, την υπέροχη φωτογραφία του Βιτόριο Στοράρο, τη μουσική αλλά και για την εξαιρετική upper class μεταφορά -του θεατή- στο Χόλιγουντ και τη Νέα Υόρκη του ’30, χωρίς τη βαριά αίσθηση μιας ταινίας εποχής. Δείτε την ταινία και για την εμπειρία του θερινού, φυσικά!
Μη δείτε την ταινία, αν περιμένετε να συναντήσετε τον παλιό καλό “Γούντι” της Νέας Υόρκης, όπως τον έχετε αγαπήσει από το “Μανχάταν” και το “Νευρικό Εραστή”.
Περισσότερες πληροφορίες για το που παίζεται το Café Society εδώ.