Την περασμένη εβδομάδα ήταν η σειρά της Mitsubishi να πρωταγωνιστήσει στις ειδήσεις, σχετικά με «πειραγμένες» τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Τώρα, στο μικροσκόπιο των γερμανικών Αρχών, μπήκε μια ακόμη αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι γερμανικές Αρχές μελετούν ένα σύστημα που βρέθηκε σε κινητήρες ντίζελ της FIAT, το οποίο περιορίζει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Το σύστημα ενεργοποιεί κάποια φίλτρα, αλλά λειτουργεί μόνο για 22 λεπτά. Οριακά, δηλαδή, περισσότερο από όσο χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η τυποποιημένη διαδικασία μέτρησης της ΕΕ, η οποία διαρκεί 20 λεπτά.
Το σύστημα βρέθηκε σε κινητήρα FIAT 500X, που ελέγχθηκε στο πλαίσιο των ερευνών που κάνουν οι γερμανικές Αρχές μετά το dieselgate της VW. Σύμφωνα με τις πηγές, την πληροφορία για την ύπαρξη του συστήματος που καταργεί ή μειώνει δραστικά την αποτελεσματικότητα των φίλτρων συγκράτησης των μικροσωματιδίων μετά τα 22 λεπτά, έδωσε η Bosch. Από την οποία ωστόσο δεν υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση.
Οι γερμανικές Αρχές δεν έχουν προβεί ακόμη σε κάποια επίσημη ανακοίνωση, ωστόσο ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Alexander Dobrindt, όταν ανακοίνωσε τις μετρήσεις που αφορούσαν διάφορα diesel μοντέλα την περασμένη Παρασκευή, δηλωσε «πρέπει να κάνουμε κάποιες πρόσθετες μετρήσεις σε μοντέλα της FIAT».
Τα αποτελέσματα της έρευνας των γερμανικών Αρχών έδειξαν ότι όλα τα μοντέλα βρέθηκαν σύννομα με την κοινοτική οδηγία και εντός των ορίων της τυποποιημένης μέτρησης. Ωστόσο, 17 κατασκευαστές κλήθηκαν να ανακαλέσουν μοντέλα τους καθώς σε μετρήσεις «υπό πραγματικές συνθήκες» βρέθηκαν να εκπέμπουν υψηλά επίπεδα οξειδίων του αζώτου. Μέχρι τώρα, οι Audi, Mercedes, Opel, Porsche και Volkswagen απάντησαν θετικά. Η βρετανική κυβέρνηση ζήτησε οι ίδιες αλλαγές να γίνουν και στα αυτοκίνητα της δικής της αγοράς.