Με αφορμή την έρευνα που διενήργησε πρόσφατα η εταιρεία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου της πόλης (ΕΒΕΘ), σχετικά με τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές μίλησε στο ραδιόφωνο ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κοσμάς Καλογιάννης. «Η έρευνα λέει ότι αντίθετη με τη λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές είναι η πλειονότητα των επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης. Έξι στους δέκα λένε ναι στις Κυριακές που έχουν “ψωμί “» υπογράμμισε.
Όπως ανέφερε ο κ. Καλογιάννης, είναι επτά οι Κυριακές του χρόνου που είναι σημαντικές και στις οποίες συμφωνούν τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης να ανοίγουν τα καταστήματά τους. «Εμείς είμαστε σύμφωνοι για επτά Κυριακές. Λέμε ότι είναι οι Κυριακές πριν από τα Χριστούγεννα, μετά τα Χριστούγεννα πριν από την Πρωτοχρονιά, μετά των Βαΐων και εμβόλιμα βάζουμε τις προεκπτωτικές περιόδους, οι οποίες είναι αρχές Νοεμβρίου και αρχές Μαΐου και προτείνουμε τις δύο Κυριακές της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και αυτό το τηρήσαμε και θα το υποστηρίξουμε για να υποστηρίξουμε και τη ΔΕΘ », είπε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ.
Ο κ. Καλογιάννης επισήμανε ότι το άνοιγμα των καταστημάτων περισσότερες Κυριακές είναι δυσβάστακτο οικονομικά για τους περισσότερους εμπόρους. «Το υψηλό κόστος υπερωριακής απασχόλησης και η μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών είναι δύο πολύ σημαντικά στοιχεία που μετρούν στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές», σχολίασε, ενώ υπογράμμισε ότι η περιοχή που βρίσκεται ένα κατάστημα καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την απόφαση του ιδιοκτήτη του να το κρατά ανοικτό τις αργίες της Κυριακής.
«Παίζει σημαντικό ρόλο το σημείο, η περιοχή που βρίσκεται το κατάστημα. Αν ρωτήσετε τους εμπόρους της Τσιμισκή πιθανόν να πουν ότι θέλουν να ανοίγουν τα καταστήματα τους, αν όμως ρωτήσουμε καταστηματάρχες στην Καλαμαριά ή στην Τούμπα μπορεί να σας πουν ?δεν θέλω καμιά Κυριακή?», τόνισε ο αντιπρόεδρος του ΕΣΘ.