Στο Εθνικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, που εκτείνεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: Ασφαλείς δρόμοι – Υπεύθυνοι Οδηγοί – Κυκλοφοριακή Παιδεία – Δίκαιοι Κανόνες για όλους, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στη χώρα μας τα θανατηφόρα τροχαία μειώθηκαν κατά 54% στην τελευταία δεκαετία και αυτή είναι η μεγαλύτερη μείωση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Πρόκειται για μια εθνική επιτυχία στην οποία έχουν συμμετοχή όλοι και πρώτοι απ’ όλους οι Έλληνες οδηγοί. Είναι όμως αυτό αρκετό; Κατηγορηματικά, όχι», πρόσθεσε και τόνισε ότι για την κυβέρνησή της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, η Οδική Ασφάλεια έχει τεθεί εξαρχής σε απόλυτη προτεραιότητα και εθνικό στόχο.
Το υυουργείο Υποδομών, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ασφάλειας του οδικού δικτύου. «Πιο σύγχρονοι δρόμοι, σημαίνει ασφαλέστεροι δρόμοι, σημαίνει λιγότερα ατυχήματα», σημείωσε.
Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο Πάτρα-Πύργος, που μετά από τόσα χρόνια και τα εγκληματικά λάθη, όπως είπε, της προηγούμενης κυβέρνησης ξεκινά, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται και εκτεταμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη εθνική οδό.
«Φτιάχνουμε νέους δρόμους κι αναβαθμίζουμε τους υπάρχοντες. Με έναν στόχο: ασφάλεια», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα που παίρνουν μπρος σε όλη τη χώρα: Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα, Πάτρα-Πύργος, ΒΟΑΚ στην Κρήτη, Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πήλος- εθώνη, ‘Ακτιο-Αμβρακία, Μπράλος-‘Αμφισσα, Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, Δράμα-Αμφίπολη, Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.
Υπογράμμισε επίσης, ότι ταυτόχρονα με το ξεχωριστό πρόγραμμα σημειακών επεμβάσεων που πραγματοποιείται και στις 13 περιφέρειες, αποκαθίσταται η οδική ασφάλεια σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις, σε 80 οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα.
Ο υυπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι πρέπει ταυτόχρονα να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων. Καλωσόρισε επομένως την πρωτοβουλία για το πρόγραμμα «Drive in the Moment». Μια εφαρμογή που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει, ιδίως τους νέους, για το σοβαρό ζήτημα της απόσπασης προσοχής από τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην αλλαγή του συστήματος εκπαίδευσης κι εξέτασης νέων οδηγών.
«Δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο πλαίσιο, ώστε να τελειώνουμε επιτέλους με την επικίνδυνη ελληνική συνήθεια, κάποιοι πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν όπως – όπως να οδηγούν», τόνισε.
Σημείωσε όμως πως η πιο υπεύθυνη συμπεριφορά επιτυγχάνεται πολλές φορές και με την εφαρμογή ενός ξεκάθαρα διαμορφωμένου κυρωτικού πλαισίου, αυστηρού όπου χρειάζεται, αλλά δίκαιου για όλους.
«Προχωράμε λοιπόν με την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και εφαρμόζοντας στην πράξη μια νέα φιλοσοφία. Στόχος μας είναι ο νέος ΚΟΚ να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.
Και φυσικά να θέτει και ένα σαφές πλαίσιο κανόνων γύρω από τη μικροκινητικότητα, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος των σύγχρονων αστικών μετακινήσεων», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας:
«Η οδική ασφάλεια αποτελεί έμπρακτη απόδειξη κοινωνικής υπευθυνότητας. Είναι ένα ζήτημα σοβαρό και γι’ αυτό μόνο με σοβαρότητα μπορεί να αντιμετωπιστεί. Με σχέδιο και με πρόγραμμα. Όχι με ευχολόγια. Και αυτό ακριβώς κάνει η κυβέρνησή μας».