Η τελευταία παλαιά γέφυρα στην εθνική οδό Κορίνθου–Πατρών «έπεσε» το βράδυ της Δευτέρας. Στην επιχείρηση πήραν μέρος πέντε υδραυλικά σφυριά («δαγκάνες»), αρκετοί εκσκαφείς και ανατρεπόμενα φορτηγά έργου.
Η συγκεκριμένη κατεδάφιση είχε μία ιδιαιτερότητα, καθώς τα μηχανήματα μπορούσαν να επιχειρήσουν μόνο από τη μία πλευρά της γέφυρας, αφού από τη δυτική πλευρά έχει ήδη κατασκευαστεί η νέα Άνω Διάβαση. Για το λόγο αυτό χρειάστηκαν περισσότερα μηχανήματα, ώστε η διαδικασία να ολοκληρωθεί ταχύτατα. Η κατεδάφιση της παλαιάς Άνω Διάβασης ήταν αναγκαία, καθώς τα στηρίγματά της εμπόδιζαν την κατασκευή της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στη ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών.
Για την ασφαλή εκτέλεση των εργασιών, η κυκλοφορία στη ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών μεταξύ των κόμβων Κιάτου και Ξυλοκάστρου εξυπηρετήθηκε μέσω παράκαμψης από την Παλαιά Εθνική Οδό μέχρι τα ξημερώματα της Τρίτης.
Υπενθυμίζεται ότι η Ολυμπία Οδός είναι το μοναδικό έργο που κατασκευάζεται σε παράλληλες συνθήκες κυκλοφορίας στο 85% του δρόμου, καθιστώντας το έτσι ένα από τα δυσκολότερα έργα που γίνονται σήμερα στη χώρα.
Με αφορμή λοιπόν τη διακοπή κυκλοφορίας μεταξύ Κιάτου και Ξυλοκάστρου, τα εργοτάξια είχαν προγραμματίσει και άλλες εργασίες που δεν μπορούν να γίνουν όταν ο δρόμος είναι σε κυκλοφορία. Για παράδειγμα, 200μ. από τη γέφυρα Διμηνιού στο ρεύμα προς Αθήνα, ειδικό συνεργείο τοποθέτησε μια γέφυρα σήμανσης (πινακίδα ηλεκτρονικών μηνυμάτων) πάνω από το νέο αυτοκινητόδρομο, ενώ στον κόμβο του Κιάτου πραγματοποιήθηκαν ασφαλτοστρώσεις.
Στα εντυπωσιακά πλάνο φαίνεται τόσο η καινούρια όσο και η παλαιά Άνω Διάβαση. Δείτε το βίντεο: