Η Tesla έκανε τον Δεκέμβριο τη μεγαλύτερη ανάκληση οχημάτων, αλλά οι αμερικανικές αρχές εξετάζουν τώρα αν το μέτρο αυτό ήταν επαρκές.
Οι αμερικανικές αρχές ξεκίνησαν έρευνα για το αν ήταν επαρκής η ανάκληση περισσοτέρων από 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων την οποία ανακοίνωσε η Tesla τον περασμένο Δεκέμβριο, προκειμένου να ενημερωθεί το λογισμικό του Autopilot για λόγους ασφαλείας.
Η υπηρεσία ασφάλειας αυτοκινητόδρομων (NHTSA) ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την έρευνα, έπειτα από την ανησυχία λόγω συγκρούσεων οχημάτων μετά την εγκατάσταση της ενημέρωσης του λογισμικού στα αυτοκίνητα που ανακλήθηκαν.
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί έρευνα της NHTSA για το Autopilot, η οποία ολοκληρώθηκε έπειτα από περίπου τρία χρόνια και η υπηρεσία είχε αναφέρει πως βρήκε αποδείξεις για «κρίσιμο κενό ασφαλείας».
Η Tesla εξέδωσε ενημερώσεις του λογισμικού προκειμένου να αντιμετωπίσει ζητήματα που φαίνεται να σχετίζονται με τις ανησυχίες της NHTSA, όμως «δεν τις ενσωμάτωσε στην ανάκληση, ή σε άλλο τρόπο για να αποκαταστήσει ένα ελάττωμα που ενέχει αδικαιολόγητο κίνδυνο ασφαλείας», επεσήμανε η υπηρεσία.
Τον περασμένο Δεκέμβριο η Tesla προχώρησε στη μεγαλύτερη ανάκληση, η οποία αφορούσε 2,03 εκατομμύρια οχήματα, σχεδόν όσα έχει πουλήσει η εταιρεία στις ΗΠΑ. Αυτό έγινε προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο οδηγός είναι προσεκτικός όταν χρησιμοποιεί το Autopilot.
Τότε η αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ είχε αναφέρει ότι οι έλεγχοι του συστήματος στο λογισμικό του Autopilot μπορεί μην είναι επαρκείς προκειμένου να αποτρέψουν τη λάθος χρήση από τον οδηγό, κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης.
«Προβλέψιμη η λάθος χρήση του συστήματος της Tesla»
Σήμερα η NHTSA αποκάλυψε ότι στην έρευνα που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2021 κατέγραψε τουλάχιστον 13 συγκρούσεις με εμπλοκή οχημάτων Tesla, κατά τις οποίες σκοτώθηκε τουλάχιστον ένας άνθρωπος και πολλοί ακόμα τραυματίστηκαν σοβαρά και επεσήμανε ότι «έπαιξε προφανή ρόλο η προβλέψιμη λάθος χρήση του συστήματος από τον οδηγό».
Επίσης, η NHTSA εξέφρασε ανησυχία ότι το όνομα του Autopilot «μπορεί να κάνει τους οδηγούς να πιστεύουν ότι ο αυτοματισμός έχει μεγαλύτερες δυνατότητες από την πραγματικότητα και καλεί τους οδηγούς να εμπιστευτεί υπερβολικά τον αυτοματισμό».
Τον Φεβρουάριο η Consumer Reports- μια ΜΚΟ που αξιολογεί προϊόντα και υπηρεσίες- ανέφερε ότι στις δοκιμές της για την ενημέρωση του Autopilot μετά την ανάκληση διαπίστωσε ότι οι αλλαγές δεν αντιμετώπιζαν επαρκώς πολλές ανησυχίες για την ασφάλεια που είχε εγείρει η NHTSA. Μάλιστα, επεσήμανε ότι η ανάκληση αντιμετωπίζει μικρά ζητήματα, αντί να διορθώνει τα πραγματικά προβλήματα.
Πηγή dnews.gr