Κατακόρυφη πτώση κατέγραψαν οι πωλήσεις του iPhone της Apple στην Κίνα τις πρώτες έξι εβδομάδες του 2024, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research. Η εταιρεία ερευνών ανέφερε σε σημείωμά της την Τρίτη ότι οι πωλήσεις των iPhone σημείωσαν βουτιά 24% την ανωτέρω περίοδο, καθώς η Apple αντιμετώπισε έντονο ανταγωνισμό από ντόπιες εταιρείες smartphones όπως οι Huawei, Oppo, Vivo και Xiaomi.
Κύριος ανταγωνιστής της αναδείχθηκε ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Huawei, οι καταναλωτικές επιχειρήσεις του οποίου γνωρίζουν μια ανάκαμψη στην Κίνα μετά το λανσάρισμα του smartphone Mate 60. Πτωτικά κινήθηκαν οι πωλήσεις και άλλων κινεζικών εταιρειών smartphones κατά την περίοδο των έξι εβδομάδων, αλλά η πτώση τους ήταν λιγότερο έντονη από της Apple.
Οι μάρκες smartphones με τις καλύτερες επιδόσεις για τις πρώτες έξι εβδομάδες ήταν η Huawei και η Honor, η οποία αποσχίστηκε από τον τεχνολογικό γίγαντα το 2020 ως αποτέλεσμα των κυρώσεων των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις smartphones της Huawei εκτοξεύτηκαν κατά 64% σε ετήσια βάση τις πρώτες έξι εβδομάδες του 2024, σύμφωνα με την Counterpoint Research, ενώ της Honor μόλις κατά 2%.
Η Apple αντιμετωπίζει δυσκολίες στην Κίνα, η οποία αποτελούσε μέχρι πρόσφατα τη βασική της αγορά. Πέρα από επιμέρους παράγοντες, σημαντικός λόγος είναι ο έντονος ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές smartphones – συμπεριλαμβανομένης της αναδυόμενης Huawei.
Πέρυσι, η Huawei λάνσαρε ένα smartphone με την ονομασία Mate 60, το οποίο διαθέτει σύνδεση 5G. Αυτό αποτέλεσε μεγάλη έκπληξη, στον απόηχο των κυρώσεων που επέβαλε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στη Huawei το 2019 και το 2020 με τις οποίες την απέκλειε από βασικά τσιπ και τεχνολογίες που απαιτούνται για το 5G.
Η Huawei, κάποτε ο μεγαλύτερος παίκτης smartphones στον κόσμο με βάση τον όγκο πωλήσεων, ήταν πραγματικά ο μόνος μεγάλος αντίπαλος της Apple στην Κίνα σε ό,τι αφορούσε συσκευές υψηλής τεχνολογίας. Οι πελάτες άρχισαν να συρρέουν στα iPhone, από τη στιγμή που τα τηλέφωνα της Huawei έχασαν την ανταγωνιστικότητά τους λόγω της έλλειψης 5G και ημιαγωγών αιχμής.
Πάντως, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Κίνα κατέχει η Vivo, η οποία στοχεύει σε πιο οικονομικές επιλογές.
Πηγή: MoneyReview