Γράφει ο Κωνσταντίνος Παντελής
MSc in Crisis and Security Management
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ, Jens Stoltenberg, τα ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των αμάχων επιβατών των αεροπλάνων της πολιτικής αεροπορίας, καθώς ακολουθούν μια επικίνδυνη τακτική η οποία σχεδιάστηκε για να αμφισβητήσει τη Δυτική αεράμυνα.
Τα ρωσικά βομβαρδιστικά, που πετούν πάνω από τον διεθνή και ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, δεν ακολουθούν τις συμφωνημένες διαδικασίες ασφαλείας, που αποσκοπούν στην ελαχιστοποίηση του κινδύνου των συγκρούσεων, όπως υπογράμμισε ο Jens Stoltenberg.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα μαχητικά του ΝΑΤΟ έχουν αναχαιτίσει πάνω από 100 ρωσικά αεροσκάφη μόνο φέτος, σε σύγκριση με 13 παρόμοια τέτοια περιστατικά το 2013.
Παράλληλα, ο ΓΓ του ΝΑΤΟ δήλωσε στην εφημερίδα Telegraph: «Το πρόβλημα είναι ότι πολλοί από τους Ρώσους πιλότους δεν χρησιμοποιούν τους αναμεταδότες τους, δεν παραδίδουν τα σχέδια πτήσης τους και δεν επικοινωνούν με την πολιτική υπηρεσία ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό θέτει σε κίνδυνο την εναέρια κυκλοφορία των αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας και ως εκ τούτου, αυτό είναι ένα πρόβλημα, ειδικά όταν παρατηρείται αύξηση της σχετικής ρωσικής δραστηριότητας – μέσω της διατήρησης περισσότερων ρωσικών στρατιωτικών αεροσκαφών στον εναέριο χώρο.»
Ήδη τον περασμένο Μάρτιο ένα αεροπλάνο της Scandinavian Airlines και ένα ρωσικό αεροπλάνο επιτήρησης πλησίασαν σε απόσταση 90 μέτρων μεταξύ τους ακριβώς έξω από την σουηδική πόλη Μάλμε, με το ρωσικό αεροσκάφος να μην έχει έρθει σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ή να έχει ενεργοποιήσει τον αναμεταδότη του.
Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν χάρη στις ικανότητες και τα γρήγορα αντανακλαστικά του πιλότου της Scandinavian.
Η παρέμβαση του Jens Stoltenberg έρχεται αφότου το Δίκτυο Ευρωπαϊκής Ηγεσίας (European Leadership Network), δημοσίευσε μια έκθεση νωρίτερα αυτό το μήνα, η οποία κατέγραψε σχεδόν 40 στενές επαφές μεταξύ του ΝΑΤΟ, ρωσικών και πολιτικών αεροσκαφών τους τελευταίους οκτώ μήνες.
Πηγές
FP
Independent