Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν εξαιτίας της επιδείνωσης της οικονομίας, τα διυλιστήρια σε Ευρώπη και Κίνα
Πάνω από το 1/5 της παγκόσμιας ικανότητας διύλισης κινδυνεύει να κλείσει, σύμφωνα με έκθεση της Wood Mackenzie , καθώς τα περιθώρια βενζίνης στενεύουν, ενώ οι φόροι άνθρακα θα μπορούσαν επίσης να επιβαρύνουν πολλά διυλιστήρια.
Από 465 τοποθεσίες που αναλύθηκαν στην έκθεση εντοπίστηκαν 121 που κινδυνεύουν να κλείσουν. Αυτό αντιπροσωπεύει αθροιστικά 20,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως δυναμικότητας διύλισης, ή 21,6% της παγκόσμιας δυναμικότητας. Μεγαλύτερο κίνδυνο διατρέχουν εξαιτίας της επιδείνωσης της οικονομίας, τα διυλιστήρια σε Ευρώπη και Κίνα.
Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα δουν τα καθαρά ταμειακά τους περιθώρια να μειώνονται από το 2030 λόγω της πίεσης για μείωση των εκπομπών άνθρακα, ενώ η ζήτηση καυσίμων μεταφορών στις ανεπτυγμένες χώρες αναμένεται να αρχίσει να μειώνεται από το επόμενο έτος, σύμφωνα με την ανάλυση της WoodMac.
«Η Κίνα θα δει τη ζήτηση να κορυφώνεται μέχρι το 2027 και θα αρχίσει να μειώνεται καθώς η χώρα κάνει στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Οι χώρες που δεν ανήκουν στον ΟΟΣΑ θα απολαμβάνουν συνεχή αύξηση της ζήτησης μετά το 2030, αλλά τα διυλιστήρια τους δεν θα είναι άτρωτα καθώς η παγκόσμια ζήτηση για καύσιμα μεταφορών μειώνεται», έγραψαν ερευνητές και αναλυτές και η Wood Mackenzie.
Η Ευρώπη θα μπορούσε επίσης να δει τους μακροχρόνιους όγκους του εμπορίου εξαγωγών καυσίμων με τη Νιγηρία να πέφτουν μετά την έναρξη λειτουργίας του διυλιστηρίου Dangote, του μεγαλύτερου στην Αφρική , στις αρχές του έτους.
Εν τω μεταξύ, οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου ανακοίνωσαν πρόσφατα το επερχόμενο κλείσιμο ευρωπαϊκών διυλιστηρίων πετρελαίου που θα μετατραπούν σε εγκαταστάσεις παραγωγής βιοκαυσίμων. Πρόκειται για το διυλιστήριο της Eni στο Λιβόρνο της Ιταλίας και το διυλιστήριο πετρελαίου της Shell στην τοποθεσία Wesseling στη Γερμανία.
energymag