Με κινητροδότηση, που θα έχει τη μορφή επενδυτικής ενίσχυσης, προγραμματίζει το ΥΠΕΝ να πλαισιώσει το σχέδιο για το «άνοιγμα» σε επενδυτές και καταναλωτές της δυνατότητας εγκατάστασης μπαταριών. Το σχέδιο του υπουργείου στοχεύει στην κατακόρυφη αύξηση της αποθήκευσης στο ηλεκτρικό σύστημα.
Έτσι, προβλέπει μεταξύ άλλων τη fast track αδειοδότηση για την ανάπτυξη standalone μονάδων αποθήκευσης, καθώς και την προσθήκη μπαταριών behind the meter σε εν λειτουργία έργα ΑΠΕ. Κοινός παρονομαστής των παραπάνω εφαρμογών είναι πως οι μπαταρίες θα συμμετέχουν απευθείας στην αγορά, δηλαδή δεν θα υπαχθούν σε καθεστώς λειτουργικής ενίσχυσης (ταρίφες κ.λπ).
Επομένως, στην περίπτωση μίας μονάδας ΑΠΕ που θα αποκτήσει μπαταρία «πίσω από τον μετρητή», για παράδειγμα, η αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια θα πωλείται με την εκάστοτε τρέχουσα τιμή της χονδρεμπορικής αγοράς. Επίσης, μία standalone μονάδα δεν θα έχει εγγυημένη «ταρίφα», αλλά θα αντλεί έσοδα αποκλειστικά με τη φόρτισή της όταν οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας είναι χαμηλές και την εκφόρτισή της σε περιόδους αιχμής ζήτησης με υψηλότερες τιμές (arbitrage).
Για να διαμορφωθούν ευνοϊκοί όροι για την οικονομική βιωσιμότητα των σχετικών επενδύσεων, το υπουργείο πρόκειται να παράσχει ενίσχυση στο CAPEX. Μάλιστα, καθώς σκοπός του ΥΠΕΝ είναι να ενισχυθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η αποθήκευση στο σύστημα, αυτό που εξετάζεται είναι αρχικά η επιδότηση να κινείται σε ένα σχετικά χαμηλό «αναγνωριστικό» ύψος, με προοπτική να αναθεωρηθεί προς τα πάνω στη συνέχεια, αν δεν υπάρξει επαρκές επενδυτικό ενδιαφέρον.
Επιδότηση θα μπορεί να διεκδικήσει οποιοσδήποτε επενδυτής ενδιαφέρεται να εγκαταστήσει μπαταρία. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να επωφεληθούν από το μέτρο όσοι «παίκτες» της αγοράς σπεύσουν να δρομολογήσουν την εγκατάσταση μίας μονάδας αποθήκευσης, πριν εξαντληθεί το κονδύλι που προτίθεται να διαθέσει το υπουργείο.
Με την άμεση και σημαντική ενίσχυση της αποθήκευσης, σκοπός του ΥΠΕΝ είναι να περιοριστούν οι περικοπές «πράσινης» ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες σε συνδυασμό με την κατάρρευση των χονδρεμπορικών τιμών, μειώνουν τα έσοδα των εγκατεστημένων έργων. Χάρις στις μπαταρίες, θα μπορεί να αποθηκευτεί μία σημαντική ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας -η οποία σε αντίθετη περίπτωση απλώς θα απορριπτόταν καθώς δεν υπάρχει ζήτηση για να καλύψει- ώστε να εγχυθεί στο σύστημα κάποια μεταγενέστερη ώρα.
Πηγή energypress.gr