Κοινοπρακτικό δάνειο ύψους 2,7 δισ. ευρώ ενέκριναν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό, σύμφωνα με το ρεπορταζ.
Στο δάνειο-μαμούθ, το οποίο θα έχει 20ετή διάρκεια, θα συμμετάσχουν ισόποσα οι τέσσερις τράπεζες -Εθνική, Πειραιώς, Eurobank και Alpha- με 675 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερο χρόνο, αναμένεται να ενταχθούν επίσης οι Attica Bank και Optima Bank με συμμετοχή που δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ έκαστη.
Σε ό,τι αφορά το ύψος του επιτοκίου, το περιθώριο (spread) έχει συμπιεστεί ελαφρώς κάτω από τις 200 μονάδες βάσης – επίπεδο που αποτελούσε αρχικά “κόκκινη γραμμή” για τις πιστώτριες δεδομένης της μεγάλης διάρκειάς του δανείου.
Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι ο τραπεζικός δανεισμός έναντι των παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δομηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι αποπληρωμές να “κουμπώνουν” στις χρηματοροές των παραχωρήσεων και να μην προέρχονται απευθείας από την εταιρεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της χρήσης του 2022, το σύνολο των υποχρεώσεων του ομίλου προς τις τράπεζες ανερχόταν σε 4,7 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, η εκταμίευση του μέγα-δανείου θα αποτελέσει καταλύτη για την επίτευξη των στόχων πιστωτικής επέκτασης -που έχει εξελιχθεί σε “πονοκέφαλο” για τον κλάδο- καθώς, με μία μόνο κίνηση, οι τέσσερις τράπεζες θα καλύψουν μεγάλο ποσοστό των φετινών στόχων.
Τονίζεται ότι ο τομέας των παραχωρήσεων έχει αναδειχθεί σε κορωνίδα της στρατηγικής του κατασκευαστικού ομίλου, γεγονός που επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης από το βήμα της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης την Τρίτη. Ο ίδιος ανέφερε, μάλιστα, πως η μεγέθυνση του κλάδου παραχωρήσεων αποτελεί ένα ισχυρότατο asset για το οποίο ο όμιλος εξετάζει διάφορες εκδοχές σε επίπεδο financial engineering.
Θυμίζεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει κατά 100% τις συμβάσεις των οδικών παραχωρήσεων Νέα Οδός (Ιόνια Οδός και Αθηνών – Λαμίας, με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης έως την περιοχή της Σκάρφειας –μετά τα Καμένα Βούρλα– και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα) και Κεντρική Οδός (Ε 65), έχει μερίδιο 17% στην Ολυμπία Οδό, έχει κερδίσει και αναμένει την υπογραφή της σύμβασης (35 ετών) παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της (ποσοστό 75%), ενώ έχει επικρατήσει και στον διαγωνισμό για τη νέα 25ετή σύμβαση για την Αττική Οδό.
Επίσης, ο όμιλος έχει παρουσία και σε άλλες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, όπως το μεγάλο έργο στο αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη, το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων (π.χ. Πελοπόννησο), η υποπαραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β΄ στην Καβάλα, έργα ψηφιακού μετασχηματισμού (ανάπτυξη υποδομών υπερύψηλής ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband, ψηφιακός μετασχηματισμός, τηλεματική, και ενιαίο αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης κ.ά.), παρουσία σε σταθμούς αυτοκινήτων κ.ά.
πηγή: capital.gr