Παρόλα αυτά, το μέτρο βρίσκεται «υπό κατασκευή» και δέχεται αλλαγές μέχρι και την τελευταία στιγμή. Το πλάνο για το πως θα λειτουργήσει έχει αλλάξει πολλές φορές, αλλά πλέον το Υπουργείο Οικονομικών έχει καταλήξει στη «συνταγή της επιτυχίας».
Αρχικά, το πλάνο συμπεριελάμβανε επιτόπιες κληρώσεις την ώρα της συναλλαγής και οι τυχεροί θα κέρδιζαν την αξία της αγοράς στο πολλαπλάσιο (μάλλον τριπλάσιο) με ένα συγκεκριμένο πλαφόν. Το έπαθλο δεν θα ήταν, όμως, μετρητά αλλά πόντοι, που θα πιστώνονταν στις κάρτες των φορολογούμενων και θα μπορούσαν να τους εξαργυρώσουν σε οποιοδήποτε άλλο σημείο, για οποιαδήποτε άλλη αγορά. Το σχέδιο “πάγωσε” λόγω τεχνικών προβλημάτων αλλά και ενστάσεων από υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, για τον αυξημένο ρόλο των τραπεζών, με την επίκληση των προσωπικών δεδομένων, ενώ στη συνέχεια το Υπουργείο επιθυμούσε να «φορτώνει» τις κάρτες των φορολογουμένων με πόντους. Τελικά, το πλάνο που επικράτησε ήταν αυτό των κληρώσεων μετρητών μια φορά το μήνα.
Πιο αναλυτικά, οι κληρώσεις θα λαμβάνουν χώρα με βάση τις μηνιαίες συναλλαγές μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, άρα δεν θα λαμβάνονται υπόψιν οι μεταφορές ποσών μέσω τραπεζικών λογαριασμών- και την ευθύνη τους θα έχει τελικά η ΔΗΛΕΔ, (το παλιό ΚΕΠΥΟ), και όχι οι τράπεζες, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Το έπαθλο θα είναι 1.000 ευρώ για 1.000 τυχερούς το μήνα, έτσι ώστε να καλύπτεται το ετήσιο προβλεπόμενο κονδύλι των 12 εκατ. ευρώ, αν και υπήρχαν εισηγήσεις για μικρότερα ποσά (π.χ. 500 ευρώ) και για περισσότερους τυχερούς, αλλά κρίθηκε ότι το κίνητρο είναι ήδη αδύναμο. Τα έπαθλα αυτά θα πιστώνονται στους λογαριασμούς των φορολογούμενων, όπως είναι δηλωμένοι στο Taxis.
Κρίσιμο ερώτημα αποτελεί το πώς θα αντιμετωπίζει η εφορία αυτά τα χρηματικά έπαθλα, αν ο νικητής είναι οφειλέτης. Έχοντας ως δεδομένο ότι η διάταξη για τη λοταρία δεν προβλέπει ρητώς ότι το έπαθλο είναι ακατάσχετο, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι το ποσό αυτό θα συμψηφίζεται με τυχόν οφειλές του φορολογούμενου.