Κοινές δράσεις αναλαμβάνει η Διεύθυνση Διατροφικής Πολιτικής και Ερευνών του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων με την Ομοσπονδία Αρτοποιών Ελλάδος για για μείωση του αλατιού στο ψωμί.
Η μείωση του αλατιού αποτελεί προτεραιότητα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, διότι οι περισσότερες χώρες του πλανήτη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, καταναλώνουν περισσότερο αλάτι από όσο χρειάζεται ο οργανισμός μας με δυσμενείς επιπτώσεις για την υγεία.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του ΕΦΕΤ, «το αλάτι στα επεξεργασμένα τρόφιμα δεν είναι πάντα αντιληπτό από τον καταναλωτή, ειδικά σε εκείνα που δεν έχουν αλμυρή γεύση. Παραδείγματα τροφίμων που δεν γνωρίζουν οι καταναλωτές ότι περιέχουν αλάτι είναι το ψωμί, τα αρτοπαρασκευάσματα, καθώς και πλήθος άλλων επεξεργασμένων τροφίμων».
Για το λόγο αυτό, σε ολόκληρο τον κόσμο γίνονται συστηματικές προσπάθειες -τόσο από τα αναπτυγμένα όσο και από τα αναπτυσσόμενα κράτη- μείωσης του αλατιού σε επεξεργασμένα τρόφιμα που καταναλώνονται συχνά και σε μεγάλες ποσότητες.
Το ψωμί αποτελεί παραδοσιακά τη βάση της ελληνικής μεσογειακής διατροφής και δεν λείπει από το τραπέζι των περισσότερων. Έχοντας ως γνώμονα ότι, η αυξημένη κατανάλωση αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης και εγκεφαλικών επεισοδίων, ο κλάδος των αρτοποιών είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος στο θέμα αυτό και έχει ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες για τη μείωση της χρήσης αλατιού για την παρασκευή ψωμιού με λιγότερο αλάτι προς όφελος της υγείας του Έλληνα.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην συνάντηση που είχαν ο πρόεδρος της ΟΑΕ Μ. Μούσιος και ο αντιπρόεδρος Ι. Μάνος με εκπροσώπους του υπουργείου Υγείας και του Γενικού Χημείου του Κράτους στις 2 Δεκεμβρίου στα γραφεία του ΕΦΕΤ, υπό την προεδρία του προέδρου του ΕΦΕΤ, Ιωάννη Τσιάλτα, συμφωνήθηκε να δεσμευτεί μέσω πρωτοκόλλου, συνεργασία μεταξύ ΕΦΕΤ και ΟΑΕ, που θα προσβλέπει σε συγκεκριμένες δράσεις και στόχους, που θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση χρήσης αλατιού στο ψωμί.
Ο ΕΦΕΤ, στο πλαίσιο ουσιαστικής παρέμβασής του για τη βελτίωση της υγείας των καταναλωτών, θα εντείνει και θα συστηματοποιήσει τις δράσεις του, για την επίτευξη του τελικού στόχου, που είναι η μείωση της πρόσληψης αλατιού από τον Έλληνα καταναλωτή.