Μόλις δύο μέρες μένουν για το τέλος των αιτήσεων για το κοινωνικό μέρισμα στο koinonikomerisma.gr, ενώ η πληρωμή έχει προγραμματιστεί για τις 15 Δεκεμβρίου.
Ωστόσο μία νέα διευκρίνηση γίνεται γνωστή για τους ηλικιωμένους και ειδικότερα για όσους είναι άνω των 70 ετών. Αυτό που έχει ανακοινωθεί είναι ότι όσοι είναι άνω των 70 θα πάρουν αυτόματα το κοινωνικό μέρισμα και δεν χρειάζεται να κάνουν αίτηση.
Σε αυτό το σημείο υπάρχει μια σημαντική αλλαγή, καθώς η διευκρίνηση δόθηκε από την ΗΔΙΚΑ σήμερα στην ΕΡΤ.
Όσοι είναι άνω των 70 ετών θα πάρουν το κοινωνικό μέρισμα γιατί θα κάνει τις αιτήσεις μόνη η ΗΔΙΚΑ. Όμως στην περίπτωση που κάποιος ηλικιωμένος έχει φιλοξενούμενα μέλη της οικογένειας θα πρέπει να κάνει μόνος του την αίτηση. Έτσι θα μπορέσουν οι φιλοξενούμενοι να μπουν και να κάνουν αποδοχή της αίτησης. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ στην ΕΡΤ σε διαφορετική περίπτωση δεν θα πάρουν το κοινωνικό μέρισμα.
Η συγκεκριμένη κατηγορία προφανώς και αφορά μεγάλη μερίδα πολιτών άνω των 70 ετών που φιλοξενούν τα παιδιά τους, ακόμη και ολόκληρες οικογένειες.
Ποιο λάθος δεν διορθώνεται στο κοινωνικό μέρισμα
Έχει γίνει αλλαγή και δεν εμφανίζεται πλέον η επισήμανση που δεν επέτρεπε να προχωρήσει η αίτηση μετά την προσθήκη τέκνου
Οδηγίες για το κοινωνικό μέρισμα ανέβηκαν στην ιστοσελίδα www.koinonikomerisma.gr και όπως γίνεται ξεκάθαρο υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις που δεν παίρνουν διόρθωση και έτσι οι αιτήσεις απορρίπτονται ή το μέρισμα είναι μικρότερο.
Οι νέες οδηγίες για το κοινωνικό μέρισμα αφορούν σε διορθώσεις που μπορούν να γίνουν για να μην απορριφθεί η δήλωση.
Στις νέες οδηγίες γίνεται ξεκάθαρο ότι σχετικά προβλήματα ή λάθη στα Ε1 για το κοινωνικό μέρισμα δεν μπορούν επί της ουσίας να διορθωθούν πριν ελαχίστων περιπτώσεων.
Όπως τονίζεται οι πολίτες δεν μπορούν να κάνουν τίποτα στις εφορίες για να διορθώσουν λάθη και να πάρουν μέρισμα. Όπως σημειώνεται ακόμα και τροποποιητική να κάνετε δεν θα ληφθεί υπόψη γιατί τα στοιχεία έχουν παγώσει στις 31/10/2017. Μην πηγαίνετε στις ΔΟΥ χωρίς λόγο.
Αν έχετε κάνει λάθος με το ΑΜΚΑ των παιδιών στο Ε1 μπορείτε να προσθέσετε παιδιά μετά τις τελευταίες αλλαγές στην πλατφόρμα αρκεί να έχουν δηλωθεί στο Α21 των οικογενειακών επιδομάτων. Έχει γίνει διόρθωση και δεν εμφανίζεται πλέον η επισήμανση που δεν επέτρεπε να προχωρήσει η αίτηση μετά την προσθήκη τέκνου.
Για αυτούς που έχουν δηλώσει λάθος ότι έχουν πολυτελή διαβίωση, για το τεκμαρτό κτλ δεν γίνεται τ΄΄ιποτα στα πλαίσια του Κοινωνικού Μερίσματος
Αν η αίτηση σας ακυρώθηκε εκ των υστέρων από το σύστημα, είτε τα στοιχεία της αίτησης ήταν λανθασμένα είτε την αίτηση την έχει κάνει η σύζυγος φιλοξενούμενου νοικοκυριού. Αν έχετε δώσει στοιχεία επικοινωνίας θα έχετε λάβει και σχετική ειδοποίηση.
Για να κάνετε επαναξιολόγηση, πρέπει να μην έχετε καμιά αίτηση σε κατάσταση νέα ή εγκεκριμένη. Επίσης πρέπει να είστε το άτομο που υπέβαλε την αίτηση.
Βοηθητικά θέματα – Οδηγίες
1. Η ΗΔΙΚΑ είναι αναρμόδια και δεν έχει γραφείο για να μπορεί να εξυπηρετήσει κοινό και μεμονωμένες περιπτώσεις. Είναι μηχανογραφικό κέντρο όπου βελτιώνει ή διορθώνει συνολικά το σύστημα ώστε να αντιμετωπίζονται περιπτώσεις που συνήθως λύνουν μαζικά κάποια θέματα που αγγίζουν πολλούς πολίτες.
Ανάλογα με το θέμα που υπάρχει ο πολίτης πρέπει να απευθύνεται:
a. Στα ΚΕΠ για ενημέρωση/διόρθωση ΑΜΚΑ
b. Στον ΕΦΚΑ για θέματα ασφάλισης
c. Να στέλνει email στο info@koinonikomerisma.gr
Τα θέματα που λαμβάνουμε στο email ομαδοποιούνται και
εφόσον μπορεί κάτι να αντιμετωπιστεί διορθώνεται και βγαίνει σχετική οδηγία στις συχνές ερωτήσεις -απαντήσεις. Συνήθως το πρόβλημα λύνεται με …
d. Να δοκιμάζει ακύρωση ή επαναξιολόγηση της αίτησης
Σε κάθε περίπτωση για όποιες αλλαγές συμβαίνουν το σύστημα του κοινωνικού μερίσματος είτε ενημερώνεται αυτόματα είτε τα ΚΕΠ και ο ΕΦΚΑ ενημερώνουν υπηρεσιακά την ΗΔΙΚΑ
2. Στις παραπάνω περιπτώσεις αλλά και όταν η αίτηση δείχνει οικονομικά στοιχεία ή σύνθεση νοικοκυριού με τα οποία ο πολίτης δεν συμφωνεί: Να γίνει ακύρωση αίτησης και υποβολή νέας αίτησης
3. Ασφάλιση πριν το 2002: Οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να πάνε στο πλησιέστερο υποκατάστημα ου ΕΦΚΑ και εφόσον βεβαιωθεί διάστημα ασφάλισης ο ΕΦΚΑ θα μας στείλει τον ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ ώστε να αποκτήσουν δικαίωμα αίτησης. Θα πρέπει να δοκιμάσουν να κάνουν αίτηση την επόμενη ημέρα.
4. Προσθήκη νεογέννητου – Γίνονται τεστ/δοκιμές και θα δοθεί σήμερα (30/11/2017).
5. Συναίνεση από φοιτητές – προστατευόμενα μέλη κλπ: Έχει αλλάξει, δεν ζητάμε συναίνεση από όσους δεν έχουν κάνει δήλωση (σύμφωνα με τα στοιχεία που επιστρέφει η ΑΑΔΕ).
6. Συνταξιούχοι υπερήλικες ΟΓΑ που δεν τους αφήνει το σύστημα: Να μας στείλουν σε ειδικό λογαριασμό τις περιπτώσεις που έχουν πρόβλημα να τις ελέγξουμε
7. Άνω των 70: θα κάνουμε εμείς αίτηση για αυτούς αυτόματα. Αν έχουν τη δυνατότητα ας μπουν και οι ίδιοι να έχουν εικόνα.
8. Αφαίρεση τέκνου από αίτηση (συνήθως λόγω χρήσης λάθος ΑΜΚΑ). Γίνονται τεστ/δοκιμές και θα δοθεί σήμερα (30/11/2017).
9. Η σύνθεση του νοικοκυριού προκύπτει από τις φορολογικές δηλώσεις και μόνο. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν δηλωθεί λάθος στοιχεία στις φορολογικές δηλώσεις. Δεν μπορεί να γίνει κάτι. Επίσης έχουν εμφανιστεί κάποια μεμονωμένα λάθη σε νοικοκυριά που όμως αν ο πολίτης ακυρώσει την αίτηση με τα λανθασμένα στοιχεία και κάνει νέα, αντιμετωπίζονται.
10. Σχετικά με την «μερική» φιλοξενία: Δεν κοιτάμε μήνες φιλοξενίας. Και έναν μήνα να έχει φιλοξενηθεί κανείς εντός του 2016 τον θεωρούμε φιλοξενούμενο.
11. Φιλοξενούμενοι θανούντων: Αν κάποιος είναι φιλοξενούμενος θανούντος μπορεί να κάνει αίτηση. Ο μόνος λόγος για να μην μπορεί είναι να υπάρχει θέμα με τον ΑΜΚΑ του θανούντος Προσθέσαμε Αρχεία Ναυτικών – Ενστόλων – άλλες ειδικές περιπτώσεις
12. Φιλοξενούμενοι που είχαν φιλοξενηθεί σε παραπάνω από έναν οικοδεσπότη μέσα στο 2016 και ο ένας από τους οικοδεσπότες πέθανε. Το πρόβλημα αποκαταστάθηκε αφαιρώντας τον σχετικό λογικό έλεγχο (θεωρώντας τα στοιχεία που μας γυρίζει η ΑΑΔΕ ορθά).
πηγη ΕΡΤ