Σήμερα Τρίτη ο υπουργός εργασίας Κωστής Χατζηδάκης επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ), στον Πειραιά.
Εκεί ενημερώθηκε από τον πρόεδρο του ΝΑΤ, Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, την απουσία σύγχρονων κτηριακών υποδομών και τους αργούς ρυθμούς έκδοσης συντάξεων.
Τι δήλωσαν
Κ. Χατζηδάκης: «Επισκέφθηκα σήμερα το ΝΑΤ, το δεύτερο αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο της Ευρώπης, και είχα την δυνατότητα να δω από κοντά τόσο τα προβλήματα όσο και την σημαντική προσπάθεια των υπαλλήλων και της Διοίκησης για να τα επιλύσουν.
Στη προσπάθεια τους αυτή χρειάζεται να εφαρμοστεί ένα σχέδιο άμεσης δράσης που θα περιλαμβάνει την δραστική μείωση των εκκρεμών συντάξεων μέσω της διασύνδεσης των συστημάτων του ΝΑΤ, του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Ναυτιλίας και της δημιουργίας ενός ενιαίου κέντρου απονομής, την άμεση αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών καθώς και την σημαντική βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη. Ζήτησα από τη Διοίκηση του ΝΑΤ να συντάξει και να μου παρουσιάσει μέσα στην εβδομάδα πρακτικές προτάσεις άμεσης υλοποίησης.
Για να πάψει το ΝΑΤ να είναι ένα από τα πλέον προβληματικά ασφαλιστικά ταμεία της χώρας και να επιστρέψει στην προ του ΕΦΚΑ εποχή, τότε που οι συντάξεις, όπως με ενημέρωσαν οι υπάλληλοι, εκδίδονταν σε 4 με 5 μήνες και όχι σε 4 με 5 χρόνια που είναι σήμερα!».
Κ. Τσαγκαρόπουλος: «Τους τελευταίους δύο μήνες χαρτογραφήσαμε, με τη συνδρομή των υπηρεσιακών παραγόντων και των συνεργατών μου, όλες τις διαδικασίες και τις παθογένειες του ΝΑΤ.
Σε στενή συνεργασία με τον Υπουργό έχουμε ήδη επεξεργαστεί λύσεις άμεσης εφαρμογής που θα τους τις παρουσιάσουμε αναλυτικά και με λεπτομερή χρονοδιαγράμματα την επόμενη βδομάδα ώστε η μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού μας φορέα να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό».
Το σχέδιο δράσης, με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2021, θα περιλαμβάνει:
– Την σημαντική αύξηση των ρυθμών απονομής κύριων, επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ εντός του 2021. Ήδη έχει υπάρξει η απαραίτητη συνεργασία με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με συντονισμένο τρόπο και που θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου κέντρου απονομής συντάξεων.
– Την πλήρη ανασυγκρότηση των λειτουργιών του ΝΑΤ και την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού του αλλά και την άμεση διασύνδεση των συστημάτων του με τον e-ΕΦΚΑ και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
– Την βελτίωση με κάθε δυνατό τρόπο της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων. Προς τον σκοπό αυτό δρομολογείται η λειτουργία εντός του καλοκαιριού του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και με μηδενικούς χρόνους απόκρισης, στο οποίο θα ενταχθεί και το ΝΑΤ.