Μετά το Κτηματολόγιο που λαμβάνει αποφάσεις με Τεχνητή Νοημοσύνη, η κυβέρνηση θέλει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργεί το κράτος επιταχύνοντας τις διαδικασίες και μειώνοντας την ταλαιπωρία.
Να διευρύνει τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Δημόσιο, με στόχο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να μειωθεί η ταλαιπωρία υπαλλήλων και πολιτών, επιχειρεί η κυβέρνηση. Έχοντας ήδη προσθέσει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Gov.gr και στον νομικό έλεγχο του Κτηματολογίου, σχεδιάζεται να έρθουν αντίστοιχα εργαλεία σε Δικαιοσύνη και Υγεία που αποτελούν τομείς που πάσχει η δημόσια διοίκηση.
Μέχρι σήμερα έχουν υπάρξει τρεις συναντήσεις μεταξύ των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υγείας και Δικαιοσύνης ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα που θα μπορούσε να δώσει λύση η Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου στο περιθώριο της παρουσίασης για τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στον Νομικό Έλεγχο του Κτηματολογίου, η Ελλάδα έχει ήδη ζητήσει τη συνδρομή της ΕΕ στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ΑΙ Factories, για λύσεις σε Υγεία και Δικαιοσύνη καθώς «είναι και οι τομείς που πάσχουμε στη δημόσια διοίκηση».
Ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε πως «το ζήτημα δεν είναι να ανακαλύψουμε αυτά που δεν μας αρέσουν αλλά ποια είναι τα προβλήματα και να επιλυθούν», τονίζοντας ότι στο Κτηματολόγιο που ήταν ο νομικός έλεγχος, δόθηκε λύση, με την κυβέρνηση να σχεδιάζει να εντοπίσει τις αδυναμίες του συστήματος δημόσιας διοίκησης και να δώσει λύσεις μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Από πλευράς του, ο αναπληρωτής υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Κυρανάκης τόνισε ότι στόχος είναι να υπάρξουν εργαλεία που θα διευκολύνουν τον πολίτη και θα μειώσουν τις ανθρωποώρες που απαιτούνται για διαδικασίες που θα χρειάζονταν χρόνο για να ολοκληρωθούν.
«Κλειδί» πρόκειται να αποτελέσει ο όγκος δεδομένων, καθώς όπως επισήμανε ο κ. Παπαστεργίου, «όπου υπάρχει μεγάλος όγκος δεδομένων, εκεί περιμένουμε και υλοποιήσεις εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης», σημειώνοντας ότι θα μπορούσε να βοηθήσει στη νομοθέτηση και να απλοποιηθούν οι διαδικασίες σε αυτό το κομμάτι όπως συνέβη στο Κτηματολόγιο.
Πρόσθεσε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσε να δώσει λύσεις πέρα από τα προφανή, όπως είναι η Υγεία και η Δικαιοσύνη, αλλά και στον τουριστικό κλάδο «που γίνεται πολύ σημαντική δουλειά», αλλά και στο κομμάτι του περιβάλλοντος και τη διαχείριση των δεδομένων των καιρικών φαινομένων και των πληροφοριών που λαμβάνονται από τους δορυφόρους. Ωστόσο υπογράμμισε πως «αυτό δεν είναι κάτι που μπορούμε να το αποφασίσουμε από μόνοι μας».
Τεχνητή Νοημοσύνη για καμένες περιοχές, Δικαιοσύνη και Υγεία
Με το Κτηματολόγιο να αποτελεί πλέον τον πρώτο δημόσιο φορέα που αξιοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για τη λήψη διοικητικών αποφάσεων με την εφαρμογή της στον Νομικό Έλεγχο, το 2025 αναμένεται να υπάρξει ακόμα μια εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης για την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων. Όπως αποκάλυψε ο κ. Κυρανάκης, «στους στόχους μας για το 2025 είναι να τρέξει ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης σε συνεργασία ΕΛΚΕΔ-Κτηματολογίου για την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων», αναφέροντας πως θα είναι δυνατή από τη λήψη δορυφορικών φωτογραφιών η καταγραφή της πορείας αποκατάστασης. Σημείωσε πως θα εντοπίζονται οι εκτάσεις που είχαν καεί τα προηγούμενα χρόνια και με αλγόριθμους που θα δημιουργηθούν θα παρατηρείται η ταχύτητα με την οποία γίνεται η αναδάσωση του τοπίου, καθώς και αν υπάρχει παράνομη δόμηση ή παρόμοιες παράνομες ενέργειες, ενώ θα δοθεί και απάντηση στους συνωμοσιολόγους που κάνουν λόγο για ανεμογεννήτριες σε καμένες εκτάσεις.
Για τη Δικαιοσύνη που βρίσκεται στο επίκεντρο ο ψηφιακός μετασχηματισμός της καθώς θεωρείται απαραίτητος για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας και για την προσέλκυση επενδύσεων, ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε πως είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την δημόσια διοίκηση. Ανέφερε πως έχουν δημιουργηθεί κοινές ομάδες με το υπ. Δικαιοσύνης που εξετάζουν που θα μπορούσε να εφαρμοστεί η Τεχνητή Νοημοσύνη όπως συνέβη και στην περίπτωση του Νομικού Ελέγχου του Κτηματολογίου, επισημαίνοντας πως θα μπορούσε να διευκολύνει την δουλειά των εργαζομένων της Δικαιοσύνης και να εντοπίζουν γρήγορα τα κομμάτια που θα έπρεπε να εστιάσουν ανάμεσα σε εκατοντάδες σελίδες αρχείων και εγγράφων.
Όπως σημειώθηκε η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν θα μπορούσε να προτείνει αποφάσεις, αλλά με τη χρήση ενός μοντέλου φυσικής γλώσσας, θα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει στοιχεία που χρειάζεται ο δικαστής, μέσα από κείμενα ανακρίσεων, καταθέσεις, διάφορα στοιχεία και έγγραφα που εισέρχονται από φορείς και εταιρείες που περιλαμβάνονται στη δικογραφία καθώς και προηγούμενες αποφάσεις για τη νομολογία, προσφέροντας σημαντική βοήθεια για την αύξηση της παραγωγικότητας και της μείωσης του χρόνου λήψης αποφάσεων.
Ωστόσο όπως υπογραμμίζει η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης χρειάζεται να υπάρξει εμπιστοσύνη και από τις δυο πλευρές, υπογραμμίζοντας ότι τα ενθαρρυντικά μηνύματα από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον Νομικό Έλεγχο του Κτηματολογίου δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν αν δεν υπήρχε η αγαστή συνεργασία με τους προϊσταμένους των Κτηματολογικών Γραφείων.
Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε και την ένταξη της Τεχνητής Νοημοσύνης στον χώρο της Υγείας επισημαίνοντας το πρόγραμμα του ΜΙΤ στο οποίο συμμετέχει το νοσοκομείο Άγιος Σάββας σε ένα σχήμα 60 νοσοκομείων παγκοσμίως που δίνουν ανώνυμα στοιχεία για να εκπαιδευτεί το μοντέλο πρόβλεψης καρκίνο του πνεύμονα, και μπορεί να εντοπίσει όγκο έως και 5 χρόνια πριν τον γιατρό
businessdaily.gr