Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και οραματιστής Ελον Μασκ ανακοίνωσε ότι ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή του Hyperloop, ενός υπερηχητικού τρένου που – αν κατασκευαστεί – υπόσχεται να καλύπτει αποστάσειςεκατοντάδων χλμ. σε λίγα λεπτά. Το Hyperloop είναι ένα τρένο που θα κινείται με ηλιακή ενέργεια όχι πάνω σε ράγες στο έδαφος αλλά στο εσωτερικό αγωγών μέσα σε κενό αέρος.
Το τρένο αυτό θα αποτελείται από βαγόνια (κάψουλες) που θα έχουν χωρητικότητα 4-6 ατόμων. Σύμφωνα με τον Μασκ, η αίσθηση που θα έχουν οι επιβάτες θα προσομοιάζει εκείνη που έχουν οι επιβάτες αεροσκαφών και όχι με εκείνη που έχουν οι επιβάτες στα τρενάκια ταχύτητας των λούνα παρκ, όπως θεωρούσαν κάποιοι. Το αρχικό σχέδιο του Μασκ είναι το Hyperloop να συνδέσει το Λος Αντζελες με το Σαν Φρανσίσκο που βρίσκονται σε απόσταση 610 χλμ, όπως αναφέρει το tovima.gr
Το Hyperloop θα κινείται με ταχύτητες που θα ξεπερνούν τα 1200 χλμ/ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι θα συνδέει τις δύο μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ σε περίπου 30 λεπτά. Όπως είπε ο Μασκ στη συνέντευξη, το Hyperloop θα μπορεί να μεταφέρει όχι μόνο ανθρώπους αλλά και φορτία, ακόμη και αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, το κόστος για την κατασκευή του πρώτου τρένου και των υποδομών για τη «γραμμή» Λος Αντζελες-Σαν Φρανσίσκο θα αγγίξει τα 6 δισ. δολάρια. Ο Μασκ υποστηρίζει οτι το εισιτήριο για ένα επιβάτη τουHyperloop θα είναι αρκετά φτηνό και δεν θα ξεπερνάει τα 20 δολάρια.
Είπε επίσης ότι οι επιβάτες δεν θα περιμένουν σχεδόν καθόλου στους σταθμούς επιβίβασης αφού τα βαγόνια θα έχουν τη δυνατότητα να ξεκινούν για τον προορισμό τους κάθε 30 δευτερόλεπτα. Σημείωσε παράλληλα ότι για να έχει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα το Hyperloop δεν πρέπει να καλύπτει αποστάσεις μεγαλύτερες των 1500 χλμ. Ο Μασκ ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή ενός αγωγού μήκους περίπου 9 χλμ στον οποίο θα γίνουν οι πρώτες δοκιμές. Οπως ανέφερε ο Μασκ υπάρχουν διάφορες περιοχές στις ΗΠΑ που έχουν προεπιλεγεί για να κατασκευαστεί εκεί ο δοκιμαστικός αγωγός αλλά φαβορί είναι μια περιοχή στο Τέξας. Ο Μασκ αναφέρει ότι υποστηρίζει σθεναρά ο ίδιος την κατασκευή του Hyperloop αλλά δεν μπορεί να αναλάβει μόνος του εξ ολοκλήρου τον σχεδιασμό και την κατασκευή του για αυτό και ζητά την ενεργό συμμετοχή ακαδημαϊκών ιδρυμάτων αλλά και του ιδιωτικού τομέα. Ο Μασκ πιστεύει ότι μέσα στο 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του δοκιμαστικού αγωγού και αν υπάρξει συμμετοχή και συνεργασία πολλών φορέων υπολογίζει ότι το Hyperloop θα μπορεί να ξεκινήσει τα υπερηχητικά ταξίδια του σε περίπου μια δεκαετία.