Θέμα διοδίων αναμένεται να βάλει ο ΣΥΡΙΖΑ μετεκλογικά, σύμφωνα με κορυφαία στελέχη του. Μια τέτοια κίνηση, ερμηνεύεται από πολλές πλευρές, ότι θα είναι η πρώτη πράξη του πολέμου που ο ΣΥΡΙΖΑ “υπόσχεται” ότι θα κηρύξει στους μηντιάρχες και κυρίως στην οικογένεια Μπόμπολα η οποία ελέγχει την Αττική Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον Άξονα Μορέα και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
Σε πρόσφατη συνάντηση τους με τα σωματεία των αυτοκινητιστών, Αλέξης Τσίπρας και Παναγιώτης Λαφαζάνης δεσμεύτηκαν για μείωση των διοδίων των φορτηγών.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Αντιπεριφερειάρχης Γ. Καραμέρος ζήτησε από τον πρόεδρο της Αττικής Οδού να εξεταστεί το θέμα των μειώσεων στα διόδια του άξονα και οι χρήστες να πληρώνουν ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που διανύουν ενώ στο παρελθόν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Σταθάκης έκανε λόγο για επιστροφή της Αττικής Οδού στο δημόσιο.
Από τη πλευρά τους, οι παραχωρησιούχοι των οδικών αξόνων που λειτουργούν με διόδια, τονίζουν ότι μια ενδεχόμενη μείωση θα τίναζε και τις νέες συμβάσεις στον αέρα και θα έκανε τις τράπεζες να σταματήσουν την χρηματοδότηση, καθώς οι κυκλοφοριακοί φόρτοι, λόγω κρίσης, έχουν πέσει και τα έσοδα είναι τέτοια που οριακά διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των έργων.
Υπενθυμίζεται ότι οι νέες συμβάσεις που υπογράφηκαν πριν ένα χρόνο για τα τέσσερα έργα που πάγωσαν μετά την αποχώρηση των τραπεζών το 2011, λίγο καιρό μετά την είσοδο της χώρας στο Μνημόνιο, προβλέπουν την αύξηση της χρηματοδοτικής συμβολής του δημοσίου από 30% σε 60% καθώς και την εγγύηση των δανείων που καλύπτουν το 30% του κόστους. Επίσης το κράτος παραιτήθηκε από κάθε δικαίωμα είσπραξης εσόδων από τα διόδια.