Ολομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την ανάρτηση Βερναρδάκη έκανε από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
O Κυριάκος Μητσοτάκης κατηγόρησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για «εκτσογλανισμό της δημόσιας ζωής» αναφέροντας πως το περιστατικό με τα όσα έγραψε ο κ. Βερναρδάκης κατά της Νίκης Κεραμέως «είναι πολακισμός, συριζαϊκός φαρισαϊσμός».
Ο πρωθυπουργός ζήτησε από τον Αλέξη Τσίπρα, αύριο που θα μιλήσει στη Βουλή, να ζητήσει προσωπικά συγγνώμη από την Νίκη Κεραμέως για την απαράδεκτη δήλωση του Χριστόφορου Βερναρδάκη πως είναι η «Πισπιρίγκου της Δημόσιας Παιδείας».
Αναλυτικότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε από το βήμα της Βουλής: «Δεν είναι εδώ ο κ. Τσίπρας γιατί θα έπρεπε να τοποθετηθεί για τις απίστευτες αθλιότητες του κ. Βερναρδάκη. Θα έρθει όμως, δεν μπορεί να μην έρθει.
Και είμαι περίεργος αν θα ζητήσει ο ίδιος μία προσωπική συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας. Ο Βερναρδακισμός είναι ένας πολακισμός, ένας συριζαϊκός φαρισαϊσμός. Είναι η τοξικότητα που είχα πει ότι είναι το διαβόητο ηθικό πλεονέκτημα.
Πριν τις αθλιότητες Βερναρδάκη είχαν προηγηθεί και άλλες αθλιότητες. Εσείς κ.Φίλη δεν είπατε ότι τα παιδιά της κ. Κεραμνέως θα την θυμούνται ως Ηρώδη που κατέσφαξε εισακτέους στα πανεπιστήμια; Ολα αυτά έχουν αρχή μέση και τέλος στην αθλιότητα του ΣΥΡΙΖΑ τρία μέτρα κάτω από τη γη του κ.Πολάκη. Να μην κρύβεται ο κ.Τσίπρας από τη Βουλή, να έρθει εδώ να αντιπαρατεθούμε». ανέφερε ο πρωθυπουργός.
H ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Βουλή
Μητσοτάκης: Η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τρομοκρατικές ενέργειες όπως αυτή στον Real
Με αναφορά στην επίθεση που δέχτηκε το πρωί ο όμιλος Real Group, ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία» ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης: «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες» είπε.
Στην συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε: «Μια κοπέλα 18 χρονών από την Αθήνα περνά στο τμήμα Ηλεκτρολόγων μηχανικών Ξάνθης. Εκεί μαθαίνει ότι το πανεπιστήμιο έχει κοινό πρόγραμμα με τμήμα παραγωγής και διοίκησης. Στο 3ο ‘ετος γράφεται εσωτερικό Erasmus και παρακολουθεί μαθήματα στο ΑΕΙ Κέρκυρας. Επιστρέφει και παίρνει πτυχίο της. Το πανεπιστήμιο της συνεργάζεται με γαλλικό ΑΕΙ και αποφασίζει να συνεχίσει μεταπτυχιακό Παρίσι. Και μετά 3ετές διδακτορικό και μισθοδοτείται. Καταθέτει το βιογραφικό της και στα 26 χρόνια προσλαμβάνεται σε επιχείρηση Ελλάδα γιατί είναι περιζήτητο στέλεχος.
Σας διηγήθηκα παράδειγμα μιας ιστορίας που δεν έχει συμβεί ακόμα όμως το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα φιλοδοξεί να το κάνει εικόνα τα επόμενα χρόνια. Και στην θέση της κοπέλας να είναι χιλιάδες νέοι που θα απολαμβάνουν τις υπηρεσίες των νέων πανεπιστημίων, των νέων οριζόντων. Απόκτηση γνώσης και βελτίωση πιθανότητας καλής επαγγελματικής αποκατάστασης σε αρμονία με ανάγκες αγοράς».
Στόχος του νομοσχεδίου η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης
«Ο στόχος όλων όσοι θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι η απόκτηση γνώσης και οι καλύτερες πιθανότητες επαγγελματικής καταξίωσης» τόνισε ο πρωθυπουργός, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία».
«Σήμερα το σύνολο των προγραμματικών μας δεσμεύσεων για την Παιδεία και με αυτό το νομοσχέδιο, το 8ο κατά σειρά του υπουργείου Παιδείας, ολοκληρώνεται» συνέχισε ο πρωθυπουργός. «Το νέο τοπίο ολοκληρώνεται από τα 120 πρότυπα και πειραματικά σχολεία, που τυγχάνουν μεγαλύτερης ανταπόκρισης από την ελληνική κοινωνία. Η επιλογή μας να δώσουμε προτεραιότητα στην δημόσια παιδεία δεν ήταν τυχαία. Νοιάζομαι για τους νέους, δεν είναι να τους χαϊδεύω τα αυτιά και να τους στρέφω σε σχολές που δεν έχουν αύριο, αλλά σε αυτές που έχουν πραγματικές πιθανότητες στην αγορά εργασίας», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και συμπλήρωσε: «Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται το νέο νομοσχέδιο που διευρύνει την ισχύ του δημόσιου πανεπιστημίου, οδηγώντας την ανώτατη παιδεία να ξανασυναντηθεί με τις βασικές αρχές της στη νέα εποχή».
Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά και δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες
«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες» είπε συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, όχι σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας» συμπλήρωσε.
«Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός», υπογράμμισε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας
«Εθνική παιδεία στην υπηρεσία της Εθνικής Οικονομίας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του, ενώ απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, είπε πως «θα αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετείτε όλοι στην κατ’ άρθρων ψηφοφορία, γιατί είναι εύκολη η γενική κριτική από την αντιπολιτευση. Μη βρεθούμε στην κατάσταση ενώ διαφωνείτε επί της αρχής θα έχετε ψηφίσει περισσότερα από τα μισά άρθρα για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτήν την αίθουσα», είπε ο πρωθυπουργός, κατά την παρέμβαση του στη Βουλή για το νομοσχέδιο για ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα
«Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα» τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή. «Ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης, που θα είναι μία πρόβα για την επόμενη ημέρα».
«Όλα αλλάζουν αλλά και ο τρόπος διακυβέρνησης των Πανεπιστημίων, για να εκλείψουν τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Και οι καθηγητές μας να είναι ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά και με τη συμμετοχή καθηγητών άλλων ιδρυμάτων» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ για τα ΑΕΙ
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει», συνέχισε ο πρωθυπουργός, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στον χώρο των ΑΕΙ. «Τμήματα από το τίποτε για το τίποτε, χωρίς κανέναν σκοπό» τόνισε για να συμπληρώσει πως «Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική».
Tο νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία
Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε πως «η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα».
«Η βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.