Η κορυφαία ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner), η δανέζικη Maersk, εν μέσω της χειρότερης κρίσης των τελευταίων ετών στα logistics, βίωσε το πιο κερδοφόρο τετράμηνο στην ιστορία της.
Υπάρχει στην αγορά εδώ και 117 έτη και τα κέρδη της εταιρείας από την αεροπορική μεταφορά εμπορευμάτων άγγιξαν το 1 δις.
Ο διευθύνων σύμβουλος Soren Skou δήλωσε στους Financial Times ότι η συμφόρηση που ακολούθησε την πανδημία της Covid-19 σε λιμάνια όπως στο Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς χειροτέρευε, δυσκολεύοντας εμπόρους και κατασκευαστές που προσπαθούσαν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση.
«Τα λιμάνια δεν λειτουργούν όσο καλά θα έπρεπε και έτσι οι εκφορτώσεις γίνονται πιο αργά απ’ όσο θα θέλαμε. Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς πότε θα βελτιωθεί η κατάσταση. Οι πελάτες μας αντιμετωπίζουν υπερβολικά μεγάλη ζήτηση και εκτός αυτού, έχουν πολύ λίγα αποθέματα στις αποθήκες τους», πρόσθεσε.
Ακόμα τόνισε πως τα πλοία που περιμένουν έξω από το Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς από 60 που ήταν πριν ένα μήνα, έχουν φτάσει τα 80 και πρόσθεσε πως χρειάζεται περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό στις εκφορτώσεις και στα φορτηγά διανομής.
Αναφερόμενος στο θέμα των εκπομπών αερίου είπε πως ο στόχος του International Maritime Organisation είναι να μειωθούν οι εκπομπές κατά 50% μέχρι το 2050, κάτι όμως που ο ίδιος δεν το θεωρεί εφικτό και θεωρεί πως ο κάδος πρέπει να ασχοληθεί με τηνπιο αποτελεσματική χρήση της ενέργειας αλλά και να ακολουθηθεί η πορεία προς μια οικονομία χωρίς άνθρακα.
Τέλος ανέφερε πως αναμένει περισσότερους πελάτες να υπογράφουν μακροχρόνια συμβόλαια με τη Maersk και ότι θα ανέβουν και τα κέρδη αλλά και η σταθερότητα της εταιρείας.