«Η Θεσσαλία παράγει περίπου το 5,5 – 6% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της χώρας μας και είναι πάρα πολύ σημαντική Περιφέρεια και επειδή είναι αγροτική κατεξοχήν περιοχή, παράγει το περίπου το 20 με 25% της αγροτικής παραγωγής» σημείωσε ο καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας στο ΕΚΠΑ, Ν. Μαραβέγιας μιλώντας στην ΕΡΤ ενώ συμπλήρωσε πως «πέρα από την αγροτική παραγωγή που η καταστροφή είναι σχεδόν ολοκληρωτική έχουμε και άλλες δραστηριότητες οι οποίες έχουν πληγεί και τουριστικές και βιοτεχνικές και βιομηχανικές.
«Όπως αντιλαμβάνεστε, πέρα από τη ζημιά την τεράστια που έχουν οι άνθρωποι οι οποίοι την υπέστησαν, ενώ οι αγρότες αλλά και οι εργαζόμενοι, βιομήχανοι, βιοτέχνες, όλοι αυτοί έχουν πραγματικά βρίσκονται σε απόγνωση. Πέρα από όλα αυτά, οι επιπτώσεις θα έχουμε και σε δύο επίπεδα και στο δημοσιονομικό, δηλαδή στον προϋπολογισμό της χώρας ένα και δεύτερον στην μείωση της παραγωγής, με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση των τιμών. Είναι δύο επίπεδα τα οποία πρέπει να δούμε. Το ένα αφορά κατά κύριο λόγο την κυβέρνηση και το άλλο αφορά όλους εμάς τους πολίτες» τόνισε
Ερωτηθείς για πιθανό κύμα ανεργίας στην περιοχή ο καθηγητής σημείωσε πως «είναι σχεδόν βέβαιο» όμως εκτιμά πως όπως και στην πανδημία «η κυβέρνηση ήρθε ως αρωγός έτσι ώστε να μπορέσουν να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας και για να μην έχουμε ένα κύμα ανεργίας. Πέρα από όλα τα υπόλοιπα, νομίζω ότι και σε αυτή την περίπτωση νομίζω ότι η κυβέρνηση θα το αντιμετωπίσει».
Αναφερόμενος στο δημοσιονομικό σημείωσε πως «δεν θα έχουμε φορολογικές εισφορές συνεισφορές από όλους αυτούς τους ανθρώπους που επλήγησαν για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και επιπλέον θα έχουμε και πολύ μεγάλες αποζημιώσεις αλλά και επανορθώσεις και επιδιορθώσεις και κατασκευές υποδομών που έχουν καταστραφεί. Όλα αυτά έχουν ένα πολύ μεγάλο κόστος, το οποίο εάν δεν υπήρχε η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα μπορούσε να εκτρέψει συνολικά τον προϋπολογισμό της χώρας μας.
Όταν μια χώρα πλήττεται από τέτοια μεγάλη καταστροφή, το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να αποζημιώσει τους ανθρώπους και μάλιστα όσο το δυνατόν γρηγορότερα, έτσι για να αποκαταστήσει μια στοιχειώδη κανονικότητα. Το δεύτερο βήμα είναι με ταχείς ρυθμούς να φτιαχτούν ή να γίνουν επισκευές στα έργα και να φτιαχτούν καινούργια έργα, τα οποία μπορεί να μην είναι μόνο αντιπλημμυρικά, μπορεί να είναι και οδικά.
Ο χρόνος νομίζω ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι το κρισιμότερο ζήτημα και στις αποζημιώσεις αλλά και στις επανορθώσεις πάσης μορφής. Άρα λοιπόν πρέπει να το δούμε σύντομα, γιατί όχι μόνο γι αυτό, αλλά και για να μπορέσουμε να δούμε το δεύτερο επίπεδο, το οποίο είναι οι επιπτώσεις πάνω στις τιμές των αγροτικών προϊόντων και όχι μόνο. Να γίνουν οι αποκαταστάσεις το συντομότερο, έτσι ώστε να μην έχουμε πολύ μεγάλες συνέπειες πάνω στο κόστος της παραγωγής και στο κόστος των καταναλωτών. Διότι ήδη βρισκόμαστε σε έναν πληθωρισμό γύρω στο 10% στα τρόφιμα. Σκεφτείτε ότι αν αυτό αυξηθεί, το κόστος θα είναι δυσβάσταχτο» και συμπλήρωσε πως «ένα μέρος είναι πραγματικό. Ένα μέρος δηλαδή θα προκύψει εκ των πραγμάτων. Δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά, διότι λείπει ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής.
Μιλώντας για σχετικούς ελέγχους ανέφερε «Η κυβέρνηση ήδη έχει βάλει κάποια πλαφόν σε διάφορες τιμές, κέρδη κλπ. Αλλά σε συνθήκες ελεύθερης οι έλεγχοι μπορεί να φτάσουν σε ένα ορισμένο σημείο, δεν μπορούν να εξαντλήσουν όλα τα σημεία πώλησης, Θέλω να πω ότι μπορούν να υπάρξουν και φαινόμενα ακόμα και μαύρης αγοράς όταν πιεστεί πάρα πολύ η αγορά, εννοώ αν οι τιμές μπούνε σε αγορανομικές διατάξεις το αποτέλεσμα θα είναι ότι δεν θα υπάρχουν τρόφιμα και θα αναπτυχθεί η μαύρη αγορά.
Αναφερόμενος όμως και στις περιπτώσεις κερδοσκοπίας σημείωσε πως
Στην Ελλάδα και από την πλευρά των πολιτών, αλλά και από την πλευρά των καταναλωτών δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Στη Γαλλία τα κινήματα των καταναλωτών ήταν ισχυρά, όταν υπήρχε μια αύξηση των τιμών σε κάποια προϊόντα ή σε κάποιες αλυσίδες πωλήσεων υπήρχε ένα μποϋκοτάζ. Αυτό στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ δύσκολο γι αυτό και οι δυνατότητες κερδοσκοπίας από την πλευρά των πωλητών είναι πιο εύκολες. Να αναπτυχθεί και μια συνείδηση καταναλωτή να απέχουμε για ένα μικρό διάστημα, έτσι ώστε να αναγκαστούν και οι πωλητές να είναι πιο συνεπείς.