Με πρεμιέρα στην Αμερική στις 27 Μαΐου και διανομή στις αίθουσες για 41 ημέρες (5 εβδομάδες), η ταινία Top Gun: Maverick συνεχίζει να σπάει κάθε ρεκόρ. Πιο εμπορική ταινία στη φιλμογραφία του Τομ Κρουζ, πιο επιτυχημένη παραγωγή του ηθοποιού, πιο εμπορική ταινία του καλοκαιριού… και τράβα κορδόνι.
Πόσο ψηλά στόχευσε το «Πιστόλι»;
Με $1,123,502,890 εισπράξεις στο παγκόσμιο Box Office ($579,002,890 έχει κάνει μόνο στην Αμερική), η ταινία δείχνει να συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Ήδη, χωρίς να έχει τελειώσει η ξέφρενη καλοκαιρινή της πορεία σε όλον τον κόσμο, έχει σκαρφαλώσει στην 29η θέση στην από καταβολής κινηματογράφου εμπορικότερη θέση.
Πιστολιά στην ποιότητα
Στην πρώτη θέση παραμένει το Avatar (που πλέον ανήκει μετά την εξαγορά της FOX στην Disney) με $2,847,397,339 σε παγκόσμιες εισπράξεις, ακολουθεί το «Avengers: Endgame» που μετά την επαναπροβολή του έφτασε το δυσθεώρητο νούμερο $2,797,501,328, στη συνέχεια βλέπουμε τον «Τιτανικό» με $2,201,647,264, το «Star Wars Επεισόδιο VII – Η Δύναμη Ξυπνάει» με $2,069,521,700 και το «Avengers: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας» με $2,048,359,754. Οι πέντε πρώτες θέσεις λοιπόν ανήκουν στο στούντιο της Disney και σε Blockbusters που το στοιχείο της καταστροφής είναι έντονο και εντυπωσιακό.
Χωρίς να μπούμε σε υπεραναλύσεις της ποιότητας των ταινιών που έχουν σκαρφαλώσει τα τελευταία χρόνια στην κορυφή, ούτε της πρωτολαγνείας των στούντιο, παρατηρούμε την ανάγκη του κοινού να «ξεφεύγει» σε περιπέτειες, βιώματα έντονα, καταστάσεις επικίνδυνες από την ασφάλεια του μαλακού βελουδένιου καθίσματος του σινεμά.
Με δεδομένες τις συνολικές πτώσεις εισιτηρίων, καθώς όλο και λιγότερος κόσμος παρακολουθεί ταινίες στους κινηματογράφους τα τελευταία χρόνια, είναι άξιο προσοχής ότι μόνο οι παρακάτω ταινίες της 50άδας ανήκουν στην προηγούμενη χιλιετία: Ο «Τιτανικός» όπως είπαμε παραπάνω στην τρίτη θέση, ο «Βασιλιάς των Λιονταριών» στην 39η θέση με $1,063,611,805 σε παγκόσμιες εισπράξεις (το remake του 2018 βρίσκεται στην 8η θέση με $1,663,250,487 εισπράξεις) και το Star Wars: Επεισόδιο 1 «Η Αόρατη Απειλή», που φιλοξενείται στην 45η θέση με εισπράξεις $1,027,082,707.
Top Gun: Maverick και ελληνικό Box Office
Με την πιο πρόσφατη καταμέτρηση εισιτηρίων, μέχρι και τα τέλη Ιουνίου, το Top Gun: Maverick είχε ξεπεράσει τα 240.000 εισιτήρια πανελλαδικά σε μόλις 5 εβδομάδες προβολής. Παράγωγο μιας παλιότερης εμπορικής επιτυχίας και όχι ένα παγιωμένο franchise έρχεται τελικά να ανακατέψει την τράπουλα των στούντιο; Όλα δείχνουν πως η επιτυχία του, χωρίς να έχει αναλυθεί στο σύνολό της, έχει θορυβήσει τις εταιρίες που εφησυχάζονται στις παλιότερες επιτυχίες τους και την επαναπροσαρμογή τους: Η Disney στις επιτυχίες της Marvel, της Pixar και της Lucas (ονόματα δε λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε), η Warner με την DC, η Sony με τον Spiderman, τους Ghostbusters και τα παράγωγα των Men in Black (που μάλλον λόγω Γουίλ Σμιθ και του περιβόητου χαστουκιού θα παγώσουν ή θα επαναπροσδιοριστούν σεναριακά), η Universal / Dreamworks με τις ταινίες από το σύμπαν των Jurassic και τους Minion.
Η Paramount και το Ελληνικό Αίμα
Η Paramount, στούντιο διανομής του Top Gun Maverick, πριν την έλευση του Jim Giannopoulou ως επικεφαλής (ήταν ο πρώην πρόεδρος της FOX), ήταν συχνά αντιμέτωπη με φόβο εξαγοράς. Μπορεί οι ταινίες των «Επικίνδυνων Αποστολών» να ήταν πάντα μια ανάσα εισπράξεων στον κατάλογο τους, όμως η συχνότητα παραγωγής τους και οι δυσανάλογες αριθμητικά/ποιοτικά/εισπρακτικά ως προς την επιτυχία αυτών ταινίες που διένειμε το υπόλοιπο έτος, προκαλούσαν ανασφάλεια. Η αμφίδρομη εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Τομ Κρουζ ως ηθοποιού και παραγωγού, δείχνει να επαναπροσδιορίζει το κινηματογραφικό τοπίο.
Όχι στις πλατφόρμες
Εν τω μέσω του παγκόσμιου εγκλεισμού και της καραντίνας, τα στούντιο που είχαν ολοκληρωμένες ταινίες έπρεπε να πάρουν αποφάσεις με τα επόμενα βήματα τους. Η Warner επέλεξε να διανείμει την ταινία του Cristopher Nolan «Tenet» κινηματογραφικά, ο πλήρως πανωλεθρίαμβος, που στη συνέχεια την οδήγησε σε διανομή κατευθείαν στην πλατφόρμα της ταινιών όπως το νέο Scooby–Doo, τη νέα ταινία του Τομ και Τζέρυ, τις Μάγισσες κλπ. Με τη νίκη της Scarlett Johanson και της Emma Stone έναντι του στούντιο της Disney, που αγνόησαν τα συμβόλαια τους και διένειμαν στο Disney+ σχεδόν ταυτόχρονα της «Μαύρη Χήρα» και το «Κρουέλα», προκαλώντας οικονομικές απώλειες στις ηθοποιούς, και η Paramount δέχτηκε δελεαστικές προτάσεις από πλατφόρμες. Σε κάποιες από αυτές υπέκυψε (το Netflix αγόρασε την ταινία του Μπομπ Σφουγγαράκη και μερικές «δεύτερες» παραγωγές που διένειμε αποκλειστικά τηλεοπτικά). Ο Κρουζ όμως γνώριζε ότι το είδος ταινιών που υπηρετεί θα ήταν καταδικασμένο αν έκανε πρεμιέρα σε πλατφόρμα. Πήρε λοιπόν το προσωπικό ρίσκο (λέγεται ότι παραχώρησε δικλίδες ασφαλείας στο στούντιο σε περίπτωση αποτυχίας)… και τελικά βγήκε νικητής.
Φέρνει ένας Τομ Κρουζ την άνοιξη;
Από τη μία η επιμονή του ηθοποιού να μη διανεμηθούν οι ταινίες του σε ταυτόχρονη κυκλοφορία σε πλατφόρμα και σινεμά, από την άλλη η εμπορική του διαίσθηση, που στηρίζεται αρκετά στη φυσική απόδοση των σκηνών δράσης (ο ίδιος αποφεύγει ει δυνατόν τα green box και τους κασκαντέρ προσφέροντας «γνήσιες» περιπέτειες στο κοινό), εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες φέρνει αποτελέσματα στο Box Office.
Πραγματικός υπερήρωας, ο Τομ Κρουζ
Σε αντιδιαστολή με τους υπερήρωες της Marvel που πάμε να δούμε, τον Θορ, τη Μαύρη Χήρα, τον Captain America, ο Κρουζ έχει καταφέρει να είναι το όνομα πάνω από τον χαρακτήρα. Η επαναπροσέγγιση του ξεχασμένου χαρακτήρα Ethan Hunt (ήρωας του Επικίνδυνη Αποστολή), οι δύο αξιοπρεπείς αποδόσεις του Jack Reacher, o Cage στο «Στα όρια του Αύριο» (θα δούμε σύντομα και τη συνέχεια) και φυσικά ο Maverick στο «Top Gun» επιβεβαιώνουν ότι αρκετοί από τους χαρακτήρες του παίρνουν ζωή σε κινηματογραφικές συνέχειες χωρίς κατ’ ανάγκη να θυμόμαστε τα ονόματά τους. Το όνομα του πρωταγωνιστή αρκεί για να πάμε να τον δούμε στις μεγάλες οθόνες.
Πηγή: ertnews.gr