Τη δυνατότητα να λαμβάνουν με email ενημέρωση για τις απουσίες των παιδιών τους από το σχολείο έχουν οι γονείς στο πλαίσιο της λειτουργικής αναβάθμισης των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της μείωσης του λειτουργικού κόστους των σχολικών μονάδων.
Η λειτουργία είναι καθαρά προαιρετική, αξιοποιήσιμη από τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για τη συλλογή των ηλεκτρονικών διευθύνσεων επικοινωνίας των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών τους, κατόπιν συναίνεσης αυτών.
Όπως σημειώνει το υπουργείο Παιδείας, με τον τρόπο αυτό εξοικονομείται ένα σημαντικό ποσό που δαπανούσε το δημόσιο για την αποστολή επιστολών προς τους γονείς ταχυδρομικά, για γραφική ύλη, ταχυδρομικά τέλη και φυσικά εξοικονομούνται πολλές εργατοώρες εκπαιδευτικών που ήταν επιφορτισμένοι για την όλη διαδικασία.
Στον φάκελο του μαθητή, στην καρτέλα «Απουσίες», έχει προστεθεί μία νέα λειτουργικότητα η οποία επιτρέπει στον χρήστη να στείλει με email το σύνολο των απουσιών του μαθητή. Το email στο οποίο γίνεται η αποστολή αντλείται από τα στοιχεία κηδεμόνα που έχουν δηλωθεί στην καρτέλα «Στοιχεία Επικοινωνίας». Όταν δεν έχει δηλωθεί email κηδεμόνα, τότε εμφανίζεται σχετικό μήνυμα με παραπομπή στην αντίστοιχη καρτέλα του μαθητή.