Πρόσφατα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ανακοίνωσε ότι εξετάζει την εισαγωγή του φυσικού αερίου ως καυσίμου για την πλοία της ακτοπλοΐας, ως μέσο για τη μείωση του κόστους. Από τα ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκαν σχετικά με το θέμα, δεν προέκυψε κάποια στοιχειώδης έστω προετοιμασία για το θέμα. Μάλλον κάποιος σύμβουλος του υπουργού θα του μίλησε για την τάση που υπάρχει διεθνώς στη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου σε αντικατάσταση του μαζούτ, ο υπουργός το αξιολόγησε επικοινωνιακά (κάτι θα έχει μάθει από τον επικοινωνιολόγο συγγενή του) και το ξεφούρνισε για να «παίξει» στα ΜΜΕ.
Αν σήκωνε όμως το τηλέφωνο για να ρωτήσει τους ειδικούς των κρατικών ακόμη εταιρειών, ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, ή ακόμη και έναν σχετικό με το θέμα, θα διαπίστωνε ότι η τροφοδοσία πλοίων με υγροποιημένο αέριο, απαιτεί σοβαρές υποδομές στις μόνιμες εγκαταστάσεις αποθήκευσης υγροποιημένου αερίου, σε πλωτά μέσα μεταφοράς, είτε και σε ειδικά φορτηγά για χερσαίες μεταφορές.
Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ που διαχειρίζεται τις εγκαταστάσεις υγροποιημένου αερίου, δεν περιλαμβάνει καμία πρόβλεψη για παρόμοιες υποδομές. Το γεγονός από όσο γνωρίζουμε, έχει προκαλέσει τις διαμαρτυρίες βιομηχανιών που βρίσκονται εκτός δικτύων φυσικού αερίου και θέλουν να υποκαταστήσουν υγρά καύσιμα με υγροποιημένο αέριο, καθώς όπως ανέλυσαν γραπτώς στο ΔΕΣΦΑ παρόμοιες τεχνικές εφαρμόζουν εργοστάσιά τους ακόμη και στη ΠΓΔΜ, ενώ από την Τουρκία μπορούν σήμερα να προμηθευτούν υγροποιημένο αέριο οδικώς. Ας σημειωθεί ότι σε όλη την Ευρώπη και πολύ περισσότερο στις ΗΠΑ, δημιουργούνται μικροδίκτυα φυσικού αερίου που τροφοδοτούνται οδικώς η δια θαλάσσης με υγροποιημένο αέριο, όταν είναι αντιοικονομική η κατασκευή αγωγών μεταφοράς, ενώ ήδη ξεκίνησε η δημιουργία σταθμών bunkering για τροφοδοσία εμπορικών πλοίων με φυσικό αέριο σε μεγάλα λιμάνια της Μάγχης.
Όλα αυτά όμως γίνονται εκεί με μακροχρόνιο σχεδιασμό και αφού μελετηθούν όλες οι παράμετροι, τεχνικές και οικονομικές. Στην Ελλάδα, ο κάθε υπουργός «ό,τι θυμάται χαίρεται» με αντίτιμο μερικά λεπτά δημοσιότητας στα κανάλια και κάποια δίστηλα ή τρίστηλα στις εφημερίδες.