Τα ανοιχτά μέτωπα που αυτή τη στιγμή δοκιμάζουν την κυβέρνηση είναι πολλά, αλλά στο Μέγαρο Μαξίμου εκτιμούν ότι οι αναταράξεις είναι προσωρινές και δεν θα συνεχιστούν επί μακρόν.
Αγρότες, πανεπιστήμια, ομόφυλα ζευγάρια και ακρίβεια συνθέτουν ένα παζλ πολύπλοκο και δυσεπίλυτο, συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες βρίσκονται στα… κάγκελα, η Εκκλησία επίσης, ενώ και μέρος των ψηφοφόρων της ΝΔ εμφανίζεται προβληματισμένο από κάποιες πολιτικές επιλογές που προωθούνται στο πλαίσιο του μεταρρυθμιστικού κυβερνητικού έργου.
Στο πρωθυπουργικό επιτελείο εξαρχής γνώριζαν ότι η συγκεκριμένη πολιτική δεν θα γινόταν εύκολα αποδεκτή από το σύνολο της κοινωνίας, υποστηρίζουν πως «οι χρόνιες παθογένειες είναι καλά ριζωμένες σ’ αυτήν», συνεπώς και οι όποιες αλλαγές «δύσκολα θα απορροφηθούν αναίμακτα». Τελικά όμως, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη επιχειρηματολογία, η «μεγάλη εικόνα» για την κυβέρνηση θα εξακολουθεί να είναι θετική και η σχέση εμπιστοσύνης της με τους πολίτες «σταθερά ισχυρή».
Σημαντική συμβολή προς αυτό το αποτέλεσμα θεωρεί το Μέγαρο Μαξίμου πως θα έχουν μια σειρά έργων υποδομής -και όχι μόνο- που κατασκευάζονται και αναμένεται να παραδοθούν προς χρήση το επόμενο διάστημα, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των κατοίκων σε όλη τη χώρα.
Ένα τέτοιο, τον νέο αυτοκινητόδρομο Ακτίου-Αμβρακίας εγκαινίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης την περασμένη εβδομάδα, ενώ στο συρτάρι του έχει από τα αρμόδια υπουργεία και τους ΟΤΑ μια λίστα 29 σημαντικών έργων, συνολικού κόστους 3 δισ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αφορούν διάφορους τομείς, όπως τις μεταφορές, τη δημόσια υγεία, την ενέργεια, την άρδευση καλλιεργειών, την προστασία των συνόρων και τη διαχείριση απορριμμάτων. Υλοποιούνται σχεδόν σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας και χρηματοδοτούνται τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και το ΕΣΠΑ, όσο και από εθνικούς πόρους, αλλά και κάποιους δωρητές.
Αρκετά απ’ αυτά χρόνιζαν για δεκαετίες. Ο πρωθυπουργός εξέφρασε ως εκ τούτου την ικανοποίησή του επειδή το 2024 θα είναι «μια πολύ σημαντική χρονιά, όχι για τη δρομολόγηση νέων έργων, αλλά πια για την παράδοση έργων τα οποία κατασκευάζονται εδώ και πολύ καιρό».
Κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για «απόδειξη της συνέπειας ανάμεσα στις υποσχέσεις και τις πράξεις της κυβέρνησης», καθώς και για τη «σιωπηλή δουλειά που γίνεται σε πολλά επίπεδα του κρατικού μηχανισμού, μακριά από την τοξικότητα της μικροπολιτικής αντιπαράθεσης στην οποία κατά κανόνα επενδύει η αντιπολίτευση».
Είναι, συνεχίζουν οι ίδιες πηγές, «τα απτά αποτελέσματα των προσπαθειών που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους βουλευτές κάθε περιοχής, με πρώτο και κύριο στόχο τη βελτίωση της ζωής των πολιτών. Αυτή είναι και η ουσία της κυβερνητικής πολιτικής».
Από τα έργα ξεχωρίζουν το Μετρό Θεσσαλονίκης, που θα παραδοθεί τον προσεχή Νοέμβριο και θεωρείται ως το πιο εμβληματικό από όσα θα δοθούν προς χρήση το 2024, ο φράχτης του Έβρου στον οποίο επενδύει πολύ η κυβέρνηση, η λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση 33 Κέντρων Υγείας και η ανακαίνιση τμημάτων μεγάλων νοσοκομείων.
Η λίστα με τα έργα
Αναλυτικά, η λίστα με τα 29 έργα που θα παραδοθούν φέτος, και με τα οποία φιλοδοξεί η κυβέρνηση να «κάνει τη διαφορά», είναι η εξής:
Βασική Γραμμή Έργου Μετρό Θεσσαλονίκης, 1.455.168.476 € (ΕΣΠΑ)
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65): Τμήμα Ημικόμβου ΠΑΘΕ-Α/Κ Ξυνιάδας (νότιο τμήμα), 305.735.000 € (ΠΔΕ)
Κατασκευή υπολειπομένων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών & Η/Μ εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, 272.450.000 € (ΕΣΠΑ)
Αγωγός φυσικού αερίου υψηλής πίεσης προς τη Δυτική Μακεδονία, 167.000.000 € (ΕΣΠΑ)
Ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων Περιφέρειας Πελοποννήσου, 149.700.000 € (ΣΔΙΤ, ΕΣΠΑ, ΠΔΕ)
Κατασκευή Τεχνητού Εμποδίου (φράχτη) Έβρου, μήκους περίπου 35 χιλιομέτρων, 100.000.000 € (Τακτικός Προϋπολογισμός)
Έργα διαχείρισης αστικών λυμάτων, 84.700.000 €
Αναβάθμιση των λιμενικών και άλλων υποδομών του νέου Λιμένα Ηγουμενίτσας (Γ1 Φάση), 73.700.000 € (ΕΣΠΑ)
Συμπιεστής στην Αμπελιά Θεσσαλίας, 73.000.000 € (ΕΣΠΑ)
Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Διακοφτό-Ροδοδάφνη (περιοχή Αιγίου), 72.654.443 € (ΕΣΠΑ)
Κατασκευή-αναβάθμιση οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου Λέσβου, 55.987.089 € (ΕΣΠΑ)
Κατασκευή τμήματος Δημάριο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα επί του Κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, 51.766.280 € (ΕΣΠΑ)
Κατασκευή-αναβάθμιση οδικής σύνδεσης πόλης Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο-Δυτικός Άξονας και κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης Λευκάδας στα εμπλεκόμενα τμήματα, 49.000.000 € (ΕΣΠΑ, ΠΔΕ)
Λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση 33 Κέντρων Υγείας, 41.607.853 € (ΤΑΑ)
Αρδευτικό Δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας Φθιώτιδας, 38.379.475 € (Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης)
Έργα ύδρευσης Ρόδου από το φράγμα Γαδουρά (Β’ Φάση) – Κατασκευή Νότιου Υδραγωγείου Αφάντου και Αρχάγγελου, 21.407.083 € (ΕΣΠΑ)
Ανακατασκευή-ανακαίνιση Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών σε μεγάλα δημόσια νοσοκομεία, όπως: Γ.Ν. Νίκαιας, Γ.Ν. Πειραιά Τζάνειο, Ε.Α.Ν. Μεταξά, Γ.Ν. Ελευσίνας Θριάσιο, Γ.Ν.Α. ΚΑΤ, Γ.Ν.Α. Ιπποκράτειο, Γ.Ν. Παίδων Η Αγία Σοφία, 15.149.630 € (ΤΑΑ)
Κατασκευή-ολοκλήρωση της Παράκαμψης Προβατώνα επί του Καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού Αρδάνιο-Ορμένιο, 11.160.000 € (ΕΣΠΑ)
Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας, Ανέγερση κτιρίου για τη στέγαση νοσηλευτικών τμημάτων (σύνολο 115 κλίνες), 10.000.000 € (Δωρεά Ιδρύματος Αιγέας-ΑΜΚΕ και Αθανασίου Μαρτίνου)
Γ.Ν. Ασκληπιείο Βούλας, Κατασκευή νέου κτιρίου για τη στέγαση των ΤΕΠ, Ουρολογικής Κλινικής και των Εργαστηρίων και Ανακατασκευή-εκσυγχρονισμός υφιστάμενου κτιρίου ΤΕΠ-Τμήματος Απεικονίσεων και Μονάδας Αιμοδοσίας, 9.500.000 € (Δωρεά Ιδρύματος Αιγέας-ΑΜΚΕ και Αθανασίου Μαρτίνου)
Ολοκληρωμένη διαχείριση αποβλήτων Κεφαλονιάς, 8.759.404 € (ΕΣΠΑ)
Ανακαίνιση Δημοτικού Θεάτρου Βόλου, 6.691.111 € (ΕΣΠΑ)
Ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων A, B, C και M του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών, 6.429.510 € (ΕΣΠΑ)
Αρχαιολογικό Μουσείο Άργους, 5.150.232 € (ΕΣΠΑ)
Αποκατάσταση τριών κτιρίων εντός του κτήματος Mon Repos, 2.475.394 € (ΕΣΠΑ)
Αναβάθμιση Αρχαιολογικού Μουσείου στη Χώρα του Δ. Πύλου-Νέστορος, 2.109.993 € (ΕΣΠΑ)
Αποκατάσταση, συντήρηση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο σταθμό Αγίας Σοφίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, 660.000 € (ΤΑΑ)
Αρχαιολογικός χώρος Νικόπολης Αποκατάσταση Πύλης Βασιλικής β’ Αλκίσωνος στον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης, 606.000 € (Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)
Αρχαιολογικός χώρος Νικόπολης Προστασία, συντήρηση και αποκατάσταση Μεγάλου Θεάτρου Νικόπολης (β΄ φάση), 500.000 € (Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας)
ΠΗΓΗ: euro2day.gr