H αγορά αυτοκινήτου βιώνει, από την περίοδο της πανδημίας και μετά, μεγάλα σκαμπανεβάσματα, ιδιαίτερα στις επιλογές των αγοραστών αυτοκινήτου, που δείχνουν (παρά τον αρχικό τους ενθουσιασμό) τους τελευταίους μήνες αναβλητικοί με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στρέφονται με ιδιαίτερη θέρμη στα υβριδικά αυτοκίνητα, χωρίς ωστόσο να προτιμούν τα plug in υβριδικά, δηλαδή τα επαναφορτιζόμενα (που είναι συνήθως και πιο ακριβά σε σχέση με τα πρώτα).
Συγκεκριμένα, τα απλά υβριδικά μοντέλα κατάφεραν το τελευταίο διάστημα να εκτοξεύσουν τις πωλήσεις τους στην Ευρώπη σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 25%, με 255.511 ταξινομήσεις, με το μερίδιό τους να ανεβαίνει από το 25,5% στο 28,9% της αγοράς. Οι πωλήσεις αυτές αφορούν τον μήνα Φεβρουάριο, ενώ η Ιταλία, η Γαλλία αλλά και η Ισπανία δείχνουν να τραβάνε το… κουπί των πωλήσεων στην ΕΕ, με τις τρεις παραπάνω χώρες να σημειώνουν σημαντική αύξηση.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Φεβρουάριο του 2024 στην Ευρώπη πουλήθηκαν 883.608 καινούργια αυτοκίνητα, αύξηση 10,1% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν να έχουν «κολλήσει», με το μερίδιό τους να παραμένει στάσιμο. Μόλις το 12% των πωλήσεων από το σύνολο των ταξινομήσεων στην ΕΕ αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά (μόλις 106.000 ηλεκτρικά κυκλοφόρησαν στην αγορά). Μειωμένο παρουσιάζεται και το μερίδιο στις πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ σε σχέση με πέρυσι. Αγγιξε το 48,4% τον περασμένο Φεβρουάριο, ποσοστό χαμηλότερο, όταν πέρυσι ήταν στο 51,9%.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές αγορές της Ευρώπης οφείλεται κατά κύριο λόγο στο κόψιμο των επιδοτήσεων που αποτελούσε και το βασικό κίνητρο για την αγορά τους (λόγω των πολύ υψηλών τιμών τους που τα καθιστούσαν απαγορευτικά). Ηδη από τα τέλη του Δεκεμβρίου 2023 η Γερμανία φρέναρε την επιδότηση στα ηλεκτρικά ΙΧ ανακοινώνοντας ότι δεν είναι πλέον δυνατή η υποβολή νέων αιτήσεων για επιδότηση έως και 4.500 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία.
Ρεκόρ στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα οι πωλήσεις αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 17%, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Για πρώτη φορά κυκλοφόρησαν 20.206 οχήματα, έναντι 17.233 το 2023, με τα καινούργια αυτοκίνητα να ανέρχονται σε 12.378 έναντι 10.824 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 14,4%.
Στην Ελλάδα με μοχλό τις επιδοτήσεις των 8.000 ευρώ τα ηλεκτρικά σημειώνουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Τον Φεβρουάριο του 2024 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 32,15%, φτάνοντας τις 522 μονάδες σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023. Αντιπρόσωποι και νέοι υποψήφιοι αγοραστές αναμένουν παράταση του μέτρου της επιδότησης των 8.000 ευρώ και μετά την ημερομηνία της 30ής Απριλίου που λήγει.
ΠΗΓΗ: ot.gr