Περίπου 20.000 ζωές χάνονται ετησίως στην Ε.Ε., παρά το γεγονός ότι η Γηραιά Ηπειρος διατηρεί παγκοσμίως την πρωτιά σε επίπεδο ασφάλειας δρόμων. Αποτέλεσμα είναι να απέχουμε αρκετά ακόμα από τον ευρωπαϊκό στόχο, που ήθελε τη μείωση των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών από τροχαία κατά 50%, όπως είχε τεθεί την προηγούμενη δεκαετία. Σε εθνικό επίπεδο, η χώρα κατέκτησε ένα βραβείο από το ETSC (European Transport Safety Council – Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών), αυτό του μεγαλύτερου περιορισμού θυμάτων της ασφάλτου (54%) για το διάστημα 2010-2020. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που άσκησαν κριτική στη βράβευση της χώρας, ωστόσο ο Αντόνιο Αβενόσο, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), τόνισε ότι ενώ υπήρξε σχετικός προβληματισμός, τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στο θέμα της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Ο ίδιος βρέθηκε στην Αθήνα στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης της έκθεσης – ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που κατήρτισε ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ελενα Κουντουρά, «Το Πλαίσιο Πολιτικής της Ε.Ε. για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030».
«Η χώρα κέρδισε επάξια το βραβείο, καθώς διαπιστώνουμε ότι υπάρχει σημαντική θέληση για συνεχή βελτίωση των δεικτών», επισήμανε σχετικά ο Μάθιου Μπόλντουιν, συντονιστής της Ε.Ε. για την Οδική Ασφάλεια και τη Βιώσιμη Κινητικότητα, αναπλ. γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών της Ε.Ε., DG MOVE, ο οποίος όμως δεν παρέλειψε να τονίσει ότι υπάρχουν ενδείξεις για νέα αύξηση των θανάτων από τροχαία το 2021. «Στην Ελλάδα οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν την τελευταία δεκαετία, όμως παραμένουμε στην 23η θέση, με 54 νεκρούς ανά εκατ. κατοίκων ετησίως, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 42», περιέγραψε η κ. Κουντουρά. Μεταξύ των μέτρων που πρέπει να ληφθούν για τη βελτίωση των δεδομένων της οδικής ασφάλειας είναι ο περιορισμός των ορίων ταχύτητας σε αστικό περιβάλλον (που είναι σε εξέλιξη από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών), η καθιέρωση της μηδενικής ανοχής στην κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση, αλλά και η μέριμνα για τα θύματα των τροχαίων και τις οικογένειές τους.