Η ενίσχυση της εξωστρέφειας ώστε όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι να έχουν ως επιλογή τη ναυτιλία για επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης είναι οι δύο στόχοι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Όπως επεσήμανε η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της ΕΕΕ στη διάρκεια της παραδοσιακής συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης Ποσειδώνια 2024 και απαντώντας σε ερώτηση του newmoney περί εξωστρέφειας «στόχος μου είναι να ξεκαθαρίσουν κάποιες παρεξηγήσεις αλλά και μία αδικία που υπάρχει στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στον κόσμο όπου δεν είναι κατανοητή στον βαθμό που της αξίζει η σημαντικότητα της ναυτιλίας στην καθημερινότητα μας. Στόχος να αναδείξουμε τη ναυτιλία και τη σημαντικότητα της στην Ελλάδα στην Ευρώπη και στον κόσμο».
Για τη ναυτική εκπαίδευση επεσήμανε: «Είναι η ώρα να πιάσουμε όλο το σύστημα της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Τα πλοία που έχουμε είναι πλέον υπερσύγχρονα και θέλουμε τα παιδιά που βγαίνουν από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού να έχουν τα κατάλληλα εφόδια και γνώσεις ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τις συνεχώς εξελισσόμενη νέας εποχής. Όμως ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης δεν εξαρτάται μόνο από εμάς ΕΕΕ. Πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες από τα αρμόδια υπουργεία» και προσέθεσε:
«Παράλληλα θέλουμε ένα κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική. Να μπει στα σχολεία ώστε τα παιδιά από μικρά να μαθαίνουν τη σημασία της. Να καταλάβουν οι νέοι τι σημαίνει ναυτιλία για την επαγγελματική τους εξασφάλιση. Να μάθουν ότι μπορεί να γίνει ένα σπουδαστής/σπουδάστρια πλοίαρχος στα 28 έτη με μισθό 10.000 δολάρια».
Η ΕΕΕ πιστεύει και στηρίζει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση αφού όπως είπε η Μελίνα Τραυλού « βγαίνουν αξιωματικοί από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας οι ναυτιλιακές εταιρείες ποια θα καταφέρει να προσελκύσει τους περισσότερους ώστε να ναυτολογηθούν στα πλοία τους.
Για τις γεωπολιτικές εξελίξεις η Μελίνα Τραυλού τόνισε ότι η ναυτιλία είναι ένας παραδοσιακός κλάδος που κάνει τον κόσμο να ευημερεί. Είναι απαράδεκτο η ναυτιλία να βρίσκεται στο επίκεντρο γεωπολιτικών κρίσεων. Η ναυτιλία είναι ανυπεράσπιστη.»
Για το γεγονός ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές έγιναν στόχος επικριτικών σχολίων εν μέσω κυρώσεων για τα φορτία που μεταφέρουν σχολίασε:
«Όντως υπάρχουν γιατί η ελληνική ναυτιλία πρωταγωνιστεί σε όλους τους τομείς. Υπάρχει δόση υποκρισίας και αδικίας».
Στο ίδιο θέμα ο Αντώνης Λαιμός είπε: «Δεν διαλέγουμε εμείς τους πελάτες. Δεν διαλέγουμε πλευρά αλλά μας λένε ποια πλευρά να διαλέξουμε».
Ο Αντώνης Λαιμός σχολίασε επίσης ότι είναι άδικη η κριτική αφού οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες είναι από τις πρώτες που συμμορφώνονται με τις κυρώσεις.»
Για την απανθρακοποίηση η Μελίνα Τραυλού επεσήμανε ότι η ελληνική ναυτιλία είχε αρχίσει να παίρνει μέτρα για την μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος πολύ πριν τεθούν οι φιλόδοξοι στόχοι από κράτη και φορείς.
« Ως ναυτιλία έχουμε κάνει το μεγαλύτερο πρώτο βήμα από όλους τους άλλους κλάδους» επεσήμανε και αναρωτήθηκε: «Χρειαζόμαστε εναλλακτικά καύσιμα, αλλά που έινια τα εναλλακτικά καύσιμα; Θα επιδοτηθούν τα πράσινα καύσιμα; Πολλά τα ερωτήματα. Βρισκόμαστε σε μία δύσκολη μεταβατική περίοδο.»
Ο Δημήτρης Φαφαλιός προσέθεσε ότι αν υπήρχαν ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα και σε επαρκή ποσότητα «τότε θα το είχαμε κάνει… χθες τις κινήσεις μας για την χρησιμοποίηση τους». Προσέθεσε δε ότι «σε σχέση με τα περασμένα Ποσειδώνια του 2022 εφέτος υπάρχει πιο καθαρή εικόνα που θα πάει η ναυτιλία στο ρότα της για την πράσινη μετάβαση. Περιμένουμε τους στόχους από τον ΙΜΟ».
Ο Ιωάννης Λύρας μιλώντας για την πυρηνική ενέργεια ως καύσιμο στα πλοία τόνισε ότι οι νέες γενιές δεν έχουν την προκατάληψη και τη συναισθηματική αντίδραση με τις μεταπολεμικές γενιές.
Για την κοινωνική προσφορά του εφοπλισμού η Μελίνα Τραυλού δήλωσε ικανοποιημένη: «Είμαστε ο μόνος κλάδος που ανταποκρίθηκε στην έκκληση του πρωθυπουργού και ενισχύσαμε οικονομικά την προσπάθεια ανοικοδόμησης της Θεσσαλίας.»
Πηγή newmoney.gr