H οικονομική κρίση έχει πλήξει και τους ιδιοκτήτες περιπτέρων. Κάθε χρόνο ο αριθμός των περιπτέρων στη Θεσσαλονίκη μειώνεται. Πριν από μια πενταετία ήταν γύρω στα 600, σήμερα έχουν απομείνει σχεδόν τα μισά. «Οι καλές εποχές όπου τα περίπτερα έβγαζαν λεφτά έχουν τελειώσει. Τα έξοδα υπερβαίνουν τα έσοδα. Σήμερα δεν συμφέρει να επιδιώξεις να ανοίξεις ένα περίπτερο. Το κεφάλαιο για να διατηρήσεις ένα περίπτερο που να εξυπηρετεί τις περισσότερες ανάγκες του κόσμου και να έχει πληρότητα στα αγαθά του αγγίζει τις 15.000 ευρώ» εξηγεί στη «Μακεδονία της Κυριακής» ο Απόστολος Γιαννακόπουλος, ιδιοκτήτης περιπτέρου επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δικαίωμα εκμετάλλευσης περιπτέρων μπορεί να παραχωρηθεί με άδεια του αρμόδιου δημάρχου. Το 30% αυτών παραχωρείται σε ΑμεΑ και πολύτεκνους, ενώ το δικαίωμα χρήσης των λοιπών θέσεων παραχωρείται με δημοπρασία, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις περί δημοπρασιών. Βέβαια υπάρχει και ένα παράθυρο στη νομοθεσία, το οποίο επιτρέπει την επινοικίαση περιπτέρων προς τρίτους, κατόπιν συμφωνίας με τους νόμιμους ιδιοκτήτες. «Πλέον ο δήμος είναι υπεύθυνος για τις άδειες. Τα συμβόλαια που υπογράφονται για ενοικίαση δεν είναι εφ’ όρου ζωής. Με τη λήξη του συμβολαίου ο περιπτεράς μπορεί να αφεθεί στο έλεος του Θεού από τον ιδιοκτήτη», επισημαίνει στη εφημερίδα ο Κώστας Δημητριάδης, ιδιοκτήτης περιπτέρου επί της οδού Εγνατίας.
Σύμφωνα με στοιχεία του δήμου, 323 περίπτερα λειτουργούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη. «Η άδεια δεν θέτει κανέναν περιορισμό στα προϊόντα. Μπορείς να πουλήσεις ό,τι εμπόρευμα θέλεις εσύ, μέχρι και γαλακτοκομικά προϊόντα. Εδώ στο κέντρο συναντάμε περίπτερα με ηλεκτρονικά τσιγάρα, εκκλησιαστικά είδη, κοσμήματα, μπλουζάκια με στάμπες και χρηστικά αντικείμενα, όπως μπαταρίες, θήκες τηλεφώνων κλπ.», δηλώνει στη Μακεδονία της Κυριακής ο Νίκος Κοσίνας, ιδιοκτήτης περιπτέρου επί της οδού Τσιμισκή.