Στις απαρχές του Facebook, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το poke, δηλαδή το… εικονικό σκούντηγμα, ήταν ένας από τους λίγους τρόπους επικοινωνίας στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που τότε έκανε τα πρώτα της βήματα.
Το poke μπορούσε να είναι μια ένδειξη… φλερτ προς κάποιον άλλο χρήστη της πλατφόρμας (μην κρίνετε ήταν μια άλλη εποχή) ή ένα παιχνίδι ανάμεσα σε φίλους που είχαν λογαριασμό στο Facebook. Το ίδιο το Facebook δεν καθόρισε ποτέ ποια ήταν η ιδέα πίσω από το poking και το άφησε στην ερμηνεία των χρηστών.
Στο μισό οι μηνιαίες χρεώσεις Facebook και Instagram
Τώρα, η εταιρεία επανεμφανίζει τη λειτουργία με την ευκαιρία των 20ων γενεθλίων του κοινωνικού δικτύου και την ορίζει ως έναν εύκολο τρόπο να πεις «γεια» σε έναν φίλο. Προς έκπληξη αρκετών η Gen Z φαίνεται να έχει αρχίσει να διασκεδάζει με αυτό.
Όπως επισημαίνουν ο Business Insider και η τεχνολογική ιστοσελίδα TechCrunch η αναβάθμιση της πλατφόρμας που περιλαμβάνει και την εν λόγω λειτουργία άρχισε να κυκλοφορεί στις αρχές του έτους, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν poke έναν φίλο αφού τον αναζητήσουν.
Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά η ίδια η Meta Platforms τα pokes αυξήθηκαν έως και 13 φορές το τελευταίο διάστημα, αν και η εταιρεία δεν μοιράστηκε περισσότερα δεδομένα.
Πάντως, αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι το 50% αυτών των νέων Pokes προέρχονται από χρήστες της ηλικιακής ομάδας 18-29 ετών ή από Zoomers και νέους millennials που ήταν πολύ νέοι για να έχουν το Facebook όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 2004.
Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Business Insider, το poke δεν εξαφανίστηκε ποτέ από την πλατφόρμα, απλά η πρόσβαση σε αυτό ήταν δυνατή μόνο αναζητώντας “poke” στο Facebook ή μεταβαίνοντας απευθείας στη σελίδα Pokes.
Τώρα, είναι πιο εύκολο να βρείτε το κουμπί poke και να διασκεδάσετε – ή πιο πιθανό, να ξεφύγετε – με ανθρώπους με τους οποίους δεν έχετε μιλήσει εδώ και καιρό ή ίσως, να επαναφέρετε λίγη νοσταλγία για όσους χρησιμοποιούσαν τη συγκεκριμένη λειτουργία από τις απαρχές της πλατφόρμας. Οι υπόλοιποι ίσως αισθανθούν λίγο… κριντζ με όλο αυτό.
ot.gr