Με συσσωρεμένες ζημιές 35,176 εκατ. ευρώ, αρνητικά ίδια κεφάλαια 2,929 εκατ. ευρώ και με τον ορκωτό να σημειώνει στις οικονομικές καταστάσεις του 2018 (τελευταίες δημοσιευμένες) πως συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 165 του 4548/12018, δηλαδή η λύση της εταιρείας Food Plus που ανέπτυσσε το σήμα Pizza Hut στην Ελλάδα, γίνεται αντιληπτό πως η πορεία προς το λουκέτο του διεθνούς σήματος ήταν προδιαγεγραμμένη εδώ και αρκετά χρόνια.
Και συγκεκριμένα από το ξέσπασμα της προηγούμενης κρίσης, μια δεκαετία πίσω. Το ερώτημα είναι γιατί επελέγη αυτή η χρονική στιγμή για να πέσουν οι τίτλοι τέλους. Η απάντηση δεν κρύβεται ούτε πίσω από την τρέχουσα κρίση του κορωνοϊού, ούτε καν πίσω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το γνωστό brand σε διεθνές επίπεδο.
Στις αρχές του μήνα η NPC International Inc., η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης εστιατορίων Pizza Hut στις ΗΠΑ, προσέφυγε στο άρθρο 11 του τοπικού πτωχευτικού νόμου, προκαλώντας κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο για το παρόν και το μέλλον του σήματος διεθνώς.
Η απάντηση για τους λόγους που επελέγη να πέσουν οι τίτλοι τέλους της Pizza Hut στη χώρα κρύβεται πίσω από τους όρους της σύμβασης που είχε υπογράψει η Food Plus, βασικός μέτοχος της οποίας είναι η εκ Λουξεμβούργου ορμώμενη VIOLETTA SA, συμφερόντων γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με την Yum International S.a.RL.
Με βάση αυτούς τους όρους λοιπόν, η Food Plus, δεν έχει καμία δυνατότητα πέραν της σημερινής ημέρας (31/07/2020) να χρησιμοποιήσει το σήμα Pizza Hut και να αναπτύσσει οικονομική δραστηριότητα βασιζόμενη στις υποδομές και τα δικαιώματα δικαιόχρησης του σήματος, του συστήματος και των προϊόντων Pizza Hut.
Αυτός είναι ο βασικός λόγος, μαζί με τα συσσωρευμένα οικονομικά προβλήματα, που οδήγησαν την Food Plus, στην απόφαση να πετάξει λευκή πετσέτα και να κλείσει εχθές τα 16 καταστήματα της αλυσίδας που υπήρχαν στην Ελλάδα οδηγώντας στο ταμείο ανεργίας 159 εργαζόμενους.
Απλά στη συγκυρία η πανδημία του κορωνοϊού ήταν το «κερασάκι», και όπως λένε στο Capital.gr πηγές της Food Plus στην Ελλάδα, «κατέστησαν το όλο εγχείρημα λειτουργίας της Pizza Hut στην Ελλάδα, μη βιώσιμο και οποιεσδήποτε περαιτέρω ενέργειες θα ήταν καταδικασμένες σε αποτυχία».
Βέβαια το ότι σταματάει τη λειτουργία της η Pizza Hut στην Ελλάδα, αυτό δεν σημαίνει ότι σβήνονται οι συσσωρευμένες ζημιές, ούτε λύνονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Food Plus. Η νομική οντότητα, η οποία ας σημειωθεί ότι έχει και τα δικαιώματα ανάπτυξης του σήματος KFC, παραμένει, όπως και τα χρηματοοικονομικά προβλήματα.
Σε ερώτηση του Capital.gr αν οι υποχρεώσεις, με τις οποίες βαρύνεται η Food Plus θα αποπληρωθούν στο ακέραιο ή η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για «κούρεμα» π.χ. των δανείων και επέκταση των δόσεων, πηγές της εταιρείας απάντησαν πως δεν έχει γίνει κανένα κούρεμα. «Η Food Plus συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία της με το brand KFC και φυσικά συνεχίζονται να αποπληρώνονται στο ακέραιο όλες οι υποχρεώσεις της», σημείωσαν οι ίδιες πηγές.
Τι θα γίνει με τα KFC
Και ερχόμαστε στην… ταμπακιέρα. Δηλαδή στο τι θα γίνει με το άλλο σήμα που αναπτύσσει η Food Plus στην Ελλάδα, δηλαδή το σήμα KFC, αλλά και πώς θα πορευθεί από εδώ και πέρα η εταιρεία.
Ας ξεκινήσουμε με το δίκτυο της KFC. Πηγές της εταιρείας αλλά και στελέχη της αγοράς με τα οποία επικοινώνησε το Capital.gr ανέφεραν πως το συγκεκριμένο brand εστίασης αναπτύσσεται και θα συνεχίσει να υπάρχει στην Ελλάδα. Μέχρι πότε όμως; Η εταιρεία στην ερώτησή μας πότε λήγουν τα δικαιώματα για τη χρήση του σήματος KFC απέφυγε να απαντήσει. Απλά περιορίσθηκε να δηλώσει: «δεσμευόμαστε από NDA και δεν μπορούμε να απαντήσουμε. Σε κάθε περίπτωση το συμβόλαιο είναι μακροχρόνιο». Ενώ αρνητική ήταν η απάντηση της στην ερώτηση αν βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές για να επενδύσουν στην Food Plus.
Διασταυρωμένες πληροφορίες του Capital.gr πάντως αναφέρουν πως οι μέτοχοι της Food Plus, και η διοίκηση αυτής -CEO της είναι ο Γιώργος Τάνες, γιός του γνωστού στελέχους της αγοράς Μηνά Τάνες, ο οποίος είναι επίσης ιδρυτής και επικεφαλής της εταιρίας marketing, διαφήμισης και επικοινωνίας Frank & Frame που διαχειρίζεται διεθνή brands αλλά και δημόσιες καμπάνιες)- έχουν δύο εναλλακτικά σενάρια για την επόμενη ημέρα των KFC στην Ελλάδα.
Το πρώτο σενάριο θέλει το γεωγραφικό «σπάσιμο» της επέκτασης του σήματος στην Ελλάδα. Το νότιο κομμάτι να το κρατήσει η Food Plus και το Βόρειο επενδυτής με τον οποίο βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις. Το δεύτερο σενάριο θέλει την Food Plus να αναζητά εναγωνίως επενδυτή ή επενδυτές που θα βάλουν τα κεφάλαια που απαιτούνται για τη συνέχιση της λειτουργίας της.
Πηγή: capital.gr