Σε περιπέτειες μπαίνει ο διαγωνισμός για το σημαντικότερο από τα έργα που προωθούσε η κυβέρνηση, την κατασκευή του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεϊκού – Ευαγγελισμός – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, προϋπολογισμού περί τα 1,8 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκανε δεκτές και τις δύο προσφυγές (ασφαλιστικά μέτρα) που είχαν καταθέσει οι δύο κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο. Στο υπουργείο Υποδομών και στην Αττικό Μετρό περιμένουν, σήμερα ή αύριο, την απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου προκειμένου να αποφασίσουν τα επόμενα βήματα.
Σύμφωνα με το καλό σενάριο, το ΣτΕ θα ζητήσει από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό να επαναδιατυπώσει την απόφαση κατά της οποίας έχουν προσφύγει οι δύο κοινοπραξίες που πέρασαν στο τελικό στάδιο, στην πρώτη από την οποία συμμετέχουν οι ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και στην δεύτερη οι ΑΚΤΩΡ – Ansaldo STP SpA -Hitachi Rail Italy Spa.
Σύμφωνα με το κακό σενάριο, θα επιβεβαιωθούν όσοι υποστήριζαν από την πρώτη στιγμή πως η διακήρυξη του διαγωνισμού έχει προβλήματα, όχι μόνο επειδή περιέχει ανεδαφικά χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης, και η διαδικασία θα ακυρωθεί. Ετσι η διοίκηση της Αττικό Μετρό θα αναγκαστεί να επαναπροκηρύξει τον διαγωνισμό εντός των προσεχών μηνών και ανάλογα με τους ρυθμούς επιστροφής στην ομαλότητα.
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό και η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχαν σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο ακύρωσης του διαγωνισμού και λόγω των εμπλοκών που είχαν δημιουργηθεί στα έργα τον τελευταίο ενάμισι χρόνο. Ομως αποφάσισαν να τον προχωρήσουν καθώς ήθελαν να προχωρήσει κάποιος διαγωνισμός μεγάλου έργου σε μια περίοδο ανομβρίας για την κατασκευαστική αγορά. Ειδικά όταν η νέα κυβέρνηση ακύρωσε σειρά διαγωνισμών, ενίοτε και επειδή υπήρξαν αντίστοιχες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το ΣτΕ, για παράδειγμα, είχε κάνει δεκτές όλες τις προσφυγές και για το διαγωνισμό που αφορούσε το περίφημο σύστημα των «δορυφορικών διοδίων» με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η διαδικασία.
Ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής προχώρησε, μάλιστα, και σε νομοθετική ρύθμιση ώστε να βεβαιωθεί πως ο διαγωνισμός θα προχωρήσει. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση επιχειρήθηκε να αντιμετωπιστούν τα κενά της συμφωνίας διευθέτησης μεταξύ ισχυρών κατασκευαστών και Επιτροπής Ανταγωνισμού το 2017. Τελικά, όμως, ο σχεδιασμός μπορεί να προσκρούσει στην απόφαση του ΣτΕ..
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός). Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Πηγή: euro2day.gr