Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Μπορεί το Μετρό της Θεσσαλονίκης να είναι ουσιαστικά ένα νεκρό έργο άλλα σε δυο μήνες από τώρα θα έχει, όχι έναν άλλα δύο και μάλιστα υπερτιμημένους τεχνικούς συμβούλους που θα κοστίσουν πάνω από 18 εκατομμύρια ευρώ στην Αττικό Μετρό, την ώρα μάλιστα που αναζητούνται πόροι για αποζημιώσεις σε εργολάβους και πληρωμές εργαζομένων που απειλούνται με απόλυση.
Η Αττικό Μετρό ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου προχώρησε σε προκήρυξη για την αναζήτηση τεχνικού συμβούλου για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα μήνα μετά προχώρησε ανεξήγητα σε παράταση της σύμβασης, για ένα ακόμη έτος, με τον προηγούμενο σύμβουλο.
Έτσι, αναμένεται ότι περί τις αρχές Απριλίου, με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον νέο σύμβουλο, στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα συμβεί ένα παγκόσμιο παράδοξο: Δεν θα υπάρχει έργο, άλλα θα υπάρχουν δύο τεχνικοί σύμβουλοι για αυτό! Σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό, η παράταση δόθηκε προκειμένου να καλυφθεί το κενό του μεσοδιαστήματος μέχρι την ανακήρυξη του νέου αναδόχου. Ωστόσο, στη πραγματικότητα το έργο είναι παγωμένο και δεν πρόκειται να “ξεπαγώσει” πριν ολοκληρωθεί η δικαστική διαιτησία που δεν αναμένεται πριν το τέλος της άνοιξης.
Το θέμα έχει εξοργίσει τους εργαζομένους στο έργο που παραμένουν απλήρωτοι για καιρό άλλα και το σύνολο των εργαζομένων της Αττικό Μετρό, αφού εκτός των άλλων, η νέα σύμβαση υπερβαίνει κατά πολύ σε κόστος και πλήθος εργαζομένων οποιασδήποτε αντίστοιχη σύμβαση στο παρελθόν και το ετήσιο κόστος της ξεπερνά το 1/3 του συνολικού ετήσιου κόστους μισθοδοσίας της εταιρείας στην οποία εργάζονται σήμερα 400 άνθρωποι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Η ανησυχία είναι έκδηλη στο προσωπικό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ καθώς με τη διαδικασία αυτή στελεχώνεται εν κρυπτώ μια δεύτερη εταιρεία μέσα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και επί της ουσίας παραχωρείται ένα μεγάλο μέρος της επίβλεψης των έργων σε ιδιώτες και μάλιστα με το προκλητικό κόστος των 12.250 ευρώ το μήνα ανά εργαζόμενο.