Τρέχουν οι διαδικασίες για να ολοκληρωθούν τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε χθεσινή τηλεοπτική του συνέντευξη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε πως την αποκάλυψη της οριστικής ημερομηνίας για τα εγκαίνια του Μετρό θα την κάνει από το βήμα της ΔΕΘ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αυτή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα κάποια ημέρα προς τα τέλη Νοεμβρίου, ωστόσο μένει να δούμε ποια θα είναι η ημερά που το Μετρό θα αρχίσει να γεμίζει με επιβάτες και να αλλάζει την συγκοινωνιακή και κοινωνική φυσιογνωμία της πόλης.
Σε σχέση με τα επιπλέον 15 τρένα, το πρώτο αναμένεται να έρθει στην πόλη προς τα τέλη του έτους και το 2025 να αρχίσει η παραλαβή και για τα υπόλοιπα. Πρόκειται για συμπληρωματική παραγγελία που μαζί με τους 18 συρμούς που βρίσκονται στο αμαξοστάσιο, θα αποτελέσουν τον πρώτο στόλο ενόψει και της πρώτης επέκτασης.
Αρχικά τα δρομολόγια του Μετρό θα εκτελούνται ανά 3 λεπτά, συχνότητα που θεωρείται ικανή να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό και σε δεύτερη φάση, με την προσθήκη της επέκτασης προς Καλαμαριά και την έλευση των 15 επιπλέον συρμών, το σύστημα θα είναι ικανό να εκτελεί δρομολόγια ανά 90 δευτερόλεπτα.
Η επίδοση αυτή είναι πολύ καλύτερη από το σύστημα Μετρό της Αθήνας καθώς η αυτοματοποιημένη κίνηση των συρμών επιτρέπει καλύτερες συχνότητες στα τρένα.
Να θυμίσουμε ότι οι 13 σταθμοί που θα τεθούν σε λειτουργία είναι οι: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣΜ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Στην ίδια συνέντευξη, ο κ.Σταϊκούρας τοποθέτησε χρονικά την λειτουργία της επέκτασης προς Καλαμαριά μέχρι το τέλος του 2025. Τα έργα και σε αυτό το τμήμα προχωρούν, όμως η λειτουργία της επέκτασης θα μπορεί να γίνει μετά την λειτουργία της βασικής γραμμής.
Οι σταθμοί που θα λειτουργήσουν εδώ είναι οι 11 της βασικής γραμμής μέχρι την 25η Μαρτίου ως κοινοί σταθμοί και επιπλέον οι: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ.
Παράλληλα έχουμε την συνεχιζόμενη επιφανειακή απελευθέρωση δρόμων και πλατειών, τελευταία είχαμε και την αποδέσμευση του εργοταξίου της 25ης Μαρτίου, από τα τελευταία σημεία στην πόλη.
Η Θεσσαλονίκη ήδη μοιάζει διαφορετική μετά από πολλά χρόνια εργοταξιακής “ομηρείας” και ο πυρετός προετοιμασίας για να λειτουργήσει το δεύτερο σύστημα μετρό της χώρας είναι εμφανής.
Αναφορικά με τα δοκιμαστικά δρομολόγια αυτά πραγματοποιούνται με πυρετώδεις ρυθμούς και δοκιμάζονται όλα τα συστήματα. Ελληνικό Μετρό, κοινοπραξία κατασκευής (ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI), η ΤΗΕΜΑ και η TUV Rheinland τεστάρουν, σημειώνουν και προχωρούν σε κάθε είδους έλεγχο του πολύπλοκου συστήματος που θα τεθεί σε επίσημη λειτουργία σε λίγους μήνες.
Μεγάλη έμφαση δίνει η Ελληνικό Μετρό και στα έργα διαμόρφωσης της επιφάνειας του τερματικού σταθμού Νέα Ελβετία. Η διάνοιξη της οδού Ψελλού αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα καθώς θα πρέπει σε χρόνο ρεκόρ να δημιουργηθεί από μια περιοχή κυριολεκτικά χωραφιών, σε μια περιοχή αστικής μετεπιβίβασης για να εξυπηρετούνται οι επιβάτες των λεωφορείων και του Μετρό.
Οι διαδικασίες όμως τρέχουν και για το κοινό ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Μετρό και λεωφορεία. Οι Θεσσαλονικείς με την έναρξη λειτουργίας του Μετρό, θα μπορούν με ένα εισιτήριο να κινούνται και στα δύο μέσα, όπως γίνεται σε όλες τις πόλεις που διαθέτουν συνδυασμένες μεταφορές.
Αυτό συνδέεται με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών η οποία θα γίνει προκειμένου το μετρό να αποτελέσει την ραχοκοκαλιά των αστικών μετακινήσεων και πολλές λεωφορειακές γραμμές θα γίνουν τροφοδοτικές τερματίζοντας σε κάποιο σταθμό Μετρό.
«Η Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο, παράλληλα με τη λειτουργία του Μετρό, θα ζήσει μια επανάσταση στον χώρο των δημοσίων συγκοινωνιών, κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται ορατό, χάρη στα εκατόν δέκα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, τα οποία ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης» είχε πει σχετικά με το θέμα ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος.
Πηγή ypodomes.com