Μήνυμα προς τους εργαζόμενους ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ και ΗΣΑΠ, που από χθες βρίσκονται σε κινητοποιήσεις μέσω 24ωρων απεργιών (οι επόμενες είναι προγραμματισμένες για την ερχόμενη Τετάρτη και Παρασκευή) απηύθυνε από την Βουλή, ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, διαβεβαιώνοντάς τους ότι δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης της ΣΤΑΣΥ ούτε κινδυνεύουν τα έσοδα του Οργανισμού.
Επιχειρώντας να κάμψει τις αντιδράσεις των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς που καταγγέλλουν προσπάθεια του ίδιου και της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσουν την ΣΤΑΣΥ και να τους αφήσουν στο δρόμο μέσω της απαξίωσης του Οργανισμού και της μείωσης των εσόδων του, ο υπουργός Υποδομών, προχώρησε σε νομοτεχνική βελτίωση επί του άρθρου που αποτελεί «κόκκινο πανί» για τους απεργούς, με την οποία, όπως είπε, ορίζεται σαφώς ότι «ακόμα κι αν ο ΟΑΣΑ συνάπτει συμβάσεις με το ΜΕΤΡΟ, τα καθαρά έσοδα από τις όποιες διαφημιστικές και εμπορικές δραστηριότητες θα εγγραφούν στα έσοδα της ΣΤΑΣΥ».
Η ρύθμιση που έχει πυροδοτήσει τις σφοδρές αντιδράσεις των εργαζομένων, καθώς την θεωρούν «Δούρειο Ίππο», προβλέπει την «παροχή δυνατότητας στον ΟΑΣΑ να συνάπτει συμβάσεις με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε με αντικείμενο την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των σταθμών και άλλων περιουσιακών της στοιχείων, που αφορούν στην διαχείριση, την προώθηση, τον έλεγχο και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου». Δηλαδή, την εκχώρηση χώρων και σταθμών του ΜΕΤΡΟ στον ΟΑΣΑ προς εκμετάλλευση.
«Επειδή υπάρχουν κινητοποιήσεις για να μην υπάρχει κανενός είδους παρεξήγηση ή διάθεση από κάποιους που θέλουν να στρεβλώνουν μια ζωή πράξεις της κυβέρνησης, δεν μπαίνει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ ούτε για τα έσοδά της», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι η προσπάθεια έγκειται στην πολιτική αύξησης των εσόδων της ΣΤΑΣΥ από διαφημίσεις και χρήση του χώρου εκδηλώσεων και εκθέσεων στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ Συντάγματος, παραθέτοντας στοιχεία για να αποδείξει ότι τα έσοδα της προηγούμενης πενταετίας ήταν μηδαμινά σε σχέση με το 1,5 εκατομμύριο πολιτών, που μετακινείται με το συγκεκριμένο μέσο.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι από την εκμετάλλευση της αίθουσας του Συντάγματος η ΣΤΑΣΥ το 2013 εισέπραξε μόλις 520.000 ευρώ, το 2014 857.000 ευρώ και φέτος 1,018 εκατομμύρια. «Αντιστοιχούν δηλαδή τα έσοδα σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα του Συντάγματος», σχολίασε.
Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς σύμφωνα με τον ίδιο ανήλθαν σε 1,289 εκατομμύρια ευρώ το 2013 και το 2016 αυξήθηκαν κατάτι στα 1,426, ενώ από τις διαφημίσεις στα πλαίσια των σταθμών του ΜΕΤΡΟ το 2015 ήταν μόλις 276.000, το 2014 326.755 ευρώ και το 2016 περίπου 351.000 ευρώ, γεγονός που κατά τον ίδιο καταδεικνύει την έλλειψη σχεδίου το οποίο επιχειρείται να προωθηθεί μέσω της ρύθμισης στην οποία αντιδρούν οι εργαζόμενοι.
«Ακόμα και τον Δεκέμβριο που έχουμε μεγάλη διαφημιστική ζήτηση πάνω από το 50% των διαφημιστικών πάνελ είναι ελεύθερα, που σημαίνει ότι δεν υπήρχε συγκεκριμένος μηχανισμός για να εκμεταλλευόμαστε προς όφελος εργαζομένων κι επιβατών τα περιουσιακά στοιχεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.
Το ζητούμενο είναι κατά πόσο οι προσωπικές του διαβεβαιώσεις και τα στοιχεία που παρουσίασε θα μεταπείσουν τους εργαζόμενους στα μέσα σταθερής τροχιάς ώστε να αναστείλουν τις άλλες δύο προγραμματισμένες, για την επόμενη Τετάρτη και Παρασκευή, απεργιακές τους κινητοποιήσεις.