Ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στις αλλαγές που δρομολογούνται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση στις αρχές Δεκεμβρίου.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, στάθηκε μεταξύ άλλων στην ταχύτερη επιστροφή πινακίδων αλλά ίσως με πιο βαριά διοικητικά πρόστιμα αλλά και την «απενοχοποίηση» του οχήματος με τις ποινές να στρέφονται στον οδηγό.
Τα βασικά σημεία:
Έχει αποφασιστεί μαζί με το υπουργείο Ανάπτυξης να δημιουργηθούν κέντρα ελέγχου τα οποία θα έχουν και ΚΤΕΟ και με τη συμμετοχή της ΑΑΔΕ. «Παρατηρούμε ένα φαινόμενο κυρίως για τα φορτηγά ξένων χωρών όπου παρανομούν, δεν πληρώνουν, ενδεχομένως να αλλάξουν και πινακίδες και να φύγουν», είπε.
Στους παραμεθόριος δήμους, είναι περίπου 8 εκατομμύρια ευρώ κλήσεις που δεν έχουν πληρωθεί από φορτηγά τρίτων χωρών.
«Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο», ώστε αν εγκληματικός οδηγός μέσα σε μια οικογένεια κάνει μια παράβαση, τα υπόλοιπα μέλη να μην μένουν χωρίς αυτοκίνητο. Το ίδιο θα ισχύει και για εταιρείες που έχουν ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο.
Αφαίρεση πινακίδων θα ισχύει για συγκεκριμένες παραβάσεις όπως στάθμευση σε στάση ΑμεΑ ή σε πάρκινγκ, αλλά με την καταβολή του αντίτιμου θα υπάρχει και επιστροφή πινακίδων.
«Η ουσία είναι να πείσουμε τον Έλληνα πολίτη να αλλάξει τη λογική που έχει με την οδήγηση, ενώ ως προς τα πρόστιμα οριοθετούμε την επικινδυνότητα, όπως το αλκοόλ, η διέλευση από κόκκινο φανάρι, η προσπέραση διπλής λωρίδας».
«Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στην πόλη και όχι πλέον στην Εθνική οδό όπως γινόταν παλιά, άρα και οι μικρές ταχύτητες είναι και αυτές επικίνδυνες όταν η προσοχή δεν είναι στην οδήγηση», επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος.
«Από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο, θα πρέπει υποχρεωτικά το όχημα να έχει αλυσίδες ή και χιονολάστιχα. «Αφενός οι σχολές οδηγών με πολύ θετικό τρόπο δέχτηκαν να εκπαιδεύσουν τους υποψήφιους, αφετέρου κάνουμε διάφορες δράσεις όπως αυτή στις 4 Δεκεμβρίου απέναντι από το Δημαρχείο της Γλυφάδας σε συνεργασία με τον Δήμο Γλυφάδας».
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Στόχος μέχρι το 2030 να υπάρχουν 25.000 φορτιστές στην Εθνική οδό
«Από το 2014 που υπέγραψα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο , υπήρχαν 50 φορτιστές και δυστυχώς πέρασαν τεσσεράμισι χρόνια και δεν αυξήθηκαν καθόλου ή ελάχιστα. Σήμερα οι δημόσιοι φορτιστές είναι περίπου 2.000 σε όλη την Ελλάδα και στόχος είναι μέχρι το 2030 να φτάσουμε τους 25.000 φορτιστές στην Εθνική οδό».