Την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μέσω νέων εμπορικών συμφωνιών που θα ενισχύσουν τόσο την αύξηση του κύκλου εργασιών, όσο και τη μείωση του συνόλου των εξόδων με απώτερο σκοπό την βελτίωση των αποτελεσμάτων στις επόμενες διαχειριστικές χρήσεις έβαλε στόχο η διοίκηση της Mikel, μετά από μία τριετία που η μητρική εταιρεία κατέγραψε ζημιές στην τελική γραμμή του ισολογισμού.
Ο στόχος επετεύχθη και σύμφωνα με πληροφορίες, η «μαμά» εταιρεία εμφάνισε το 2023 ελαφρά αύξηση του τζίρου της, στα επίπεδα των €19,2 εκατ. από €18,8 εκατ. το 2022, ενώ εκτιμάται ότι επέστρεψε σε κέρδη μετά από τις ζημιές των προηγούμενων ετών, οι οποίες αποδίδονται στην απορρόφηση ζημιών από εταιρικά καταστήματα (που πέρασαν στις επισφάλειες).
Θυμίζουμε ότι το 2022 η Mikel είχε εμφανίσει ανάπτυξη 16,57%, με κόστος πωλήσεων αυξημένο κατά 20,45%. Το EBITDA είχε υποχωρήσει σε ποσοστό 14,34% (στα €1,18 εκατ.), ενώ αρνητικά ήταν τόσο τα προ φόρων (€123 χιλ.) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα (€173 χιλ.) Σε επίπεδο δικτύου, το 2022 είχε κλείσει για τη «μαμά» εταιρεία με 37 καταστήματα (από 46 το 2021), σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Τρίκαλα. Επίσης η εταιρεία διαθέτει ένα παρασκευαστήριο-χώρο παραγωγής και αποθήκευσης στη Λάρισα και μία αποθήκη.
Τα νέα καταστήματα
Χάρη στην ανάπτυξη μέσω franchise, η Mikel Coffee έχει παρουσία σε 5 ηπείρους, σε 18 χώρες με περισσότερα από 350 καταστήματα. Το τελευταίο νέο κατάστημα άνοιξε τον περασμένο μήνα στην Κωνσταντινούπολη, στην περιοχή Avcilar. Είχαν προηγηθεί τα ακόλουθα νέα σημεία:
Νοέμβριος: Σαουδική Αραβία (Ριάντ, Boulevard Park)
Οκτώβριος: Τουρκία (Κωνσταντινούπολη, Arena Park, Atakent – MediaMarkt, Marmara Park, Bolu), Σαουδική Αραβία (Helmi Koutbi, περιοχή AZ Zahra)
Σεπτέμβριος: Κύπρος
Αύγουστος: Τουρκία (Κωνσταντινούπολη, Beşyol, Birlik Cd), Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη
Ιούλιος: Πλαταμώνας, Β. Μακεδονία (Σκόπια)
Ιούνιος: Θεσσαλονίκη, Τουρκία (Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα), Ιράκ
Ένταξη σε νέες αγορές
Σύμφωνα με την εταιρεία, «στόχος μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη για την Ελλάδα, κυρίως στο λεκανοπέδιο Αττικής τουλάχιστον με 10 επιπλέον καταστήματα, και η ενίσχυση της παρουσίας μας στα νησιά». Στο εξωτερικό, η εταιρεία παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη σε Κύπρο, Τουρκία και
Μέση Ανατολή. Ειδικότερα η Κύπρος αριθμεί 33 καταστήματα, ενώ η Τουρκία είναι μια πολλά υποσχόμενη αγορά για την Mikel, αφού σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα πραγματοποίησε 25 ανοίγματα καταστημάτων και όπως φαίνεται από τις ενδείξεις το 2024 θα συνεχίσει αν μη τι άλλο με τους ίδιους ρυθμούς. Στις χώρες της Μέσης Ανατολής, σταθερή είναι η ανάπτυξη στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας, ενώ για τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής υπάρχει μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης καθώς τα περισσότερα καταστήματα που άνοιξαν εκεί είναι πολύ πρόσφατα. Τέλος, υπάρχει πλάνο για ένταξη σε νέες αγορές όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Τα 93 καταστήματα στο εξωτερικό
ΗΠΑ: 2 (Μασαχουσέτη, Αστόρια)
Αίγυπτος: 1 (Κάιρο)
Αυστραλία: 2 (Σίδνει)
Β. Μακεδονία: 2 (Σκόπια)
Βουλγαρία: 4 (Σόφια, Κουλάτα, Φιλιππούπολη)
Γερμανία: 1 (Στουτγκάρδη)
Ην. Αραβικά Εμιράτα: 4 (Ντουμπάι)
Ην. Βασίλειο: 3 (Λονδίνο, Μπράιτον)
Ιορδανία: 2 (Αμμάν)
Ιράκ: 1 (Σουλειμανίγια, Family Mall)
Καναδάς: 2 (Χάμιλτον, Ρεγγίνα)
Κουβέιτ: 1 (Πόλη του Κουβέιτ)
Κύπρος: 33
Ομάν: 1 (Μουσκάτ)
Ρουμανία: 1 (Βουκουρέστι)
Σ. Αραβία: 7 (Τζέντα, Μέκκα)
Σερβία: 1 (Βελιγράδι)
Τουρκία: 25
ΠΗΓΗ: Kathimerini.gr