Τα 210 εκατ. ευρώ αναμένεται να φτάσουν οι επενδύσεις του ομίλου της Motor Oil Hellas το 2024 σύμφωνα με το πλάνο της διοίκησης. Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων αυτών, αφορά στις εξής δραστηριότητες:
– την κατασκευή της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου
– την κατασκευή της νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης,
– τα έργα επέκτασης των λιμενικών εγκαταστάσεων του Διυλιστηρίου
– σειρά έργων μικρότερης κλίμακας για τη διασφάλιση υψηλού βαθμού λειτουργικότητας και ευελιξίας στην παραγωγή του Διυλιστηρίου
Οι φετινές επενδύσεις αποτελούν στο μεγαλύτερο τμήμα τους συνέχεια των επενδύσεων που υλοποίησε ο όμιλος το 2023 οι οποίες ανήλθαν σε 207,7 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 204 εκατ. ευρώ διατέθηκαν σε έργα του διυλιστηρίου της Motor Oil.
Πιο αναλυτικά οι επενδυτικές δαπάνες του 2023 διατέθηκαν ως εξής:
α) Ποσό Ευρώ 63 εκατ. αφορά σε έργα βελτιστοποίησης και αξιοπιστίας της λειτουργίας του Διυλιστηρίου καθώς επίσης της αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητάς του. Περίπου 68 % του συνολικού ποσού αφορούσε στο εκτεταμένης κλίμακας πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου 2023. Οι εργασίες συντήρησης πραγματοποιήθηκαν σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου: την παλαιά και τη νέα μονάδα επεξεργασίας αργού, το συγκρότημα Ήπιας Υδρογονοδιάσπασης, και τη Μονάδα Απόσταξης Κενού καυσίμων. Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκαν εργασίες αναβάθμισης και μετατροπών (revamping) στη βασική μονάδα κατεργασίας αργού με αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του Διυλιστηρίου στα 200.000 βαρέλια ημερησίως από 185.000 προηγουμένως. Το υπόλοιπο ποσό διετέθη σε έργα ανάπτυξης και λειτουργικής ασφάλειας, όπως την αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων.
β) Ποσό Ευρώ 42,4 εκατ. αφορά στο έργο κατασκευής της νέας μονάδας παραγωγής προπυλενίου συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 125 εκατ.
γ) Ποσό Ευρώ 29 εκατ. αφορά συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής, καθώς επίσης και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του Διυλιστηρίου.
δ) Ποσό Ευρώ 24,6 εκατ. αφορά στο έργο κατασκευής νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, δυναμικότητας 57 MW και συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 60 εκατ.
ε) Ποσό Ευρώ 15,4 εκατ. αφορά περιβαλλοντικά έργα με μεγαλύτερο αυτό της κατασκευής μίας νέας μονάδας επεξεργασίας ιλύος και δημιουργίας χώρου υγειονομικής ταφής επικίνδυνων αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 28 εκατ. περίπου. Επίσης, περιλαμβάνονται έργα, όπως η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες (Battery Energy Storage System), που δίνουν τη δυνατότητα μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος του Διυλιστηρίου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία.
στ) Ποσό Ευρώ 12,0 εκατ. αφορά δαπάνες ρυθμίσεων κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας του νέου συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2022 οπότε και τέθηκε σε λειτουργία.
ζ) Ποσό Ευρώ 10,5 εκατ. αφορά έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου λιμένος του Διυλιστηρίου για την αξιοπιστία της λειτουργίας του, τη βελτίωση του ρυθμού φόρτωσης των πλοίων καθώς επίσης και την κατασκευή νέας προβλήτας σε περιοχή κοντά στο Διυλιστήριο.
η) Ποσό Ευρώ 7,1 εκατ. αφορά έργα κατασκευής νέων και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών.
Του Χάρη Φλουδόπουλου από το capital.gr