Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Ακύρωση της συμφωνίας με την ελληνογερμανική κοινοπραξία Copelouzos-Fraport και νέα δημοπράτηση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια με νέους όρους, είναι ο στόχος του υπουργείου Οικονομίας, σύμφωνα με συνεργάτες του υπουργού Γ. Σταθάκη.
Ο υπουργός, μια ημέρα μετά το e mail Βαρουφάκη και παρά και τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο Stern ο οποίος εμφανίστηκε θετικός σε σχέση με την προσφορά της ελληνογερμανικής κοινοπραξίας, προκάλεσε σύγχυση με τις δηλώσεις του περί “επαναξέτασης των όρων” του διαγωνισμού.
Αρχικώς δημιουργήθηκε η εντύπωση πως η κυβέρνηση θα επιχειρήσει ένα “παζάρι” με τους επενδυτές προκειμένου να βελτιώσει τους όρους για το δημόσιο, ωστόσο συνεργάτες του κ. Σταθάκη απέκλεισαν αυτό το ενδεχόμενο.
“Δεν έχει νόημα” αναφέρουν χαρακτηριστικά αφού “ο διαγωνισμός δεν πρόκειται να περάσει όχι μόνο απο την ελληνική Βουλή άλλα κι απο την ΕΕ λόγω του ότι αντίκειται στους όρους του υγιούς ανταγωνισμού καθώς προβλέπει ότι η διαχείριση των αεροδρομίων περνά απο το μονοπώλιο του κράτους στο μονοπώλιο ενός επενδυτή”.
Οι ίδιες πηγές επιμένουν πως είναι δεδομένο ότι δεν θα προχωρήσει η συμφωνία με την Copelouzos-Fraport για το σύνολο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η οποία πρόσφερε 1,23 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα συν 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο μίσθωμα για 40 χρόνια καθώς και ποσοστό επί των ετήσιων κερδών.
Στη συνέχεια, αναφέρουν, θα προωθηθεί ένα νέο σχέδιο που θα “σπάει” τα αεροδρόμια σε περισσότερες ομάδες και θα προβλέπει την είσοδο ιδιωτών σε συμπράξεις νέου τύπου με το δημόσιο και τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης ενώ θα είναι μικρότερες οι περίοδοι παραχώρησης.
Ωστόσο, με ενδιαφέρον αναμένονται και οι αντιδράσεις των “θεσμών”, ειδικώς για την περίπτωση των αεροδρομίων, στα οποία υπάρχει άμεση γερμανική εμπλοκή. Ήδη, η πρώτη αντίδραση ήρθε απο τον εκπρόσωπο του γερμανού ΥΠΟΙΚ ο οποίος δήλωσε πως “η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να αποφασίσει μόνη της να καθυστερήσει ή να σταματήσει τις ιδιωτικοποιήσεις”.