Χρόνια πριν το ρόβερ Curiosity της NASA προσεδαφιστεί στον Άρη το 2010, το Mars Reconnaissance Orbiter εντόπισε μια περιοχή στο όρος Σαρπ (Mount Sharp) γεμάτη ορυκτά. Έκτοτε, οι επιστήμονες περίμεναν να δουν το έδαφος από κοντά.
Τώρα, περισσότερα από 10 χρόνια μετά την προσεδάφιση του Curiosity στον Άρη, το ρόβερ έφτασε σε μια περιοχή του όρους Σαρπ γεμάτη ορυκτά, σύμφωνα με ανακοίνωση της NASA. Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι πριν από δισεκατομμύρια χρόνια, τα ρυάκια και οι λίμνες άφησαν πίσω τους τα ορυκτά καθώς το νερό στέρευε. Αν η υπόθεση είναι σωστή, τα ορυκτά αυτά προσφέρουν σημαντικές ενδείξεις για το πώς και γιατί άλλαξε το κλίμα του Κόκκινου Πλανήτη.
Κατά την προσεδάφισή του, το ρόβερ ανακάλυψε μια αρκετά διαφορετική ποικιλία τύπων πετρωμάτων και ενδείξεις αρχαίου νερού, καθώς και αλμυρά ορυκτά όπως θειικό μαγνήσιο, θειικό ασβέστιο και χλωριούχο νάτριο.
Η απόφαση για το 36ο δείγμα της γεώτρησης
Για το 36ο δείγμα γεώτρησης της αποστολής, οι επιστήμονες επέλεξαν ένα πέτρωμα με το παρατσούκλι «Canaima». Το ρόβερ χρησιμοποίησε το περιστροφικό και κρουστικό τρυπάνι του, για να κονιορτοποιήσει δείγματα πετρωμάτων τα οποία θα αναλύσουν οι επιστήμονες της NASA.
Για να φτάσει στην πλούσια σε θειικά άλατα περιοχή, το Curiosity έπρεπε να διασχίσει δύσβατο έδαφος, συμπεριλαμβανομένου του αμμώδους Paraitepuy Pass. Το ρόβερ χρειάστηκε περισσότερο από ένα μήνα για να πλοηγηθεί με ασφάλεια και να φτάσει στον προορισμό του.
Ένα νέο κεφάλαιο που φέρνει νέες προκλήσεις
«Κάθε πρωί λαμβάναμε νέες εικόνες οι οποίες μας γέμιζαν δέος», δήλωσε η Έλενα Αμαντόρ-Φρεντς, συντονίστρια επιστημονικών εργασιών του Curiosity.
«Οι κορυφογραμμές άμμου ήταν πανέμορφες. Βλέπεις τέλεια μικρά ίχνη του ρόβερ πάνω τους. Και οι γκρεμοί ήταν επίσης πανέμορφοι», ανέφερε χαρακτηριστικά η συντονίστρια.
Το ρόβερ, ωστόσο, έχει να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις, καθώς το βραχώδες έδαφος δυσκολεύει το Curiosity στην πλοήγηση.
«Όσο πιο ενδιαφέροντα είναι τα επιστημονικά αποτελέσματα, τόσο περισσότερα εμπόδια φαίνεται να μας βάζει ο Άρης», είπε η επιστήμονας.
ΠΗΓΗ: Interesting Engineering