Συνεχίζεται το θρίλερ με τις σορούς που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο του πολυτελέστατου σούπερ γιοτ Bayesian στη Σικελία την περασμένη Δευτέρα.
Πέντε πτώματα έχουν βρεθεί και ταυτοποιηθεί στο πλαίσιο των ερευνών για τους αγνοούμενους μετά τη βύθιση του σκάφους, μεταξύ των οποίων και του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς.
Ωστόσο, η 18χρονη κόρη του Μάικ Λιντς, Χάνα, παραμένει αγνοούμενη, δήλωσε ο Μάσιμο Μαριάνι, αξιωματούχος της ιταλικής κυβέρνησης, καθώς η σορός της δεν έχει εντοπιστεί ακόμα.
Οι δύτες εξακολουθούν να αναζητούν την έφηβη, η οποία είναι ο τελευταίος επιβάτης του σκάφους που εξακολουθεί να αγνοείται.
Ο αξιωματούχος του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρει ότι η 18χρονη μπορεί να βρίσκεται μέσα στο ναυάγιο ή μπορεί να πετάχτηκε στη θάλασσα καθώς το σκάφος βυθίστηκε.
“Είναι πιθανό ότι η Χάνα Λιντς θα βρεθεί κάπου μέσα στο σκάφος”, δήλωσε στο Sky News ένας ανώτερος καθηγητής ωκεανογραφίας.
Απαντώντας στα σενάρια ότι η σορός της μπορεί να μη βρίσκεται μέσα στο γιοτ, ο Simon Boxall, ανώτερος λέκτορας ωκεανογραφίας στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον, λέει ότι αυτό είναι απίθανο.
“Δυστυχώς, νομίζω ότι πρόκειται μάλλον για ανάκτηση παρά για αποστολή διάσωσης”, πρόσθεσε, εννοώντας πως είναι απίθανο να είναι με οποιονδήποτε τρόπο ζωντανή.
“Τώρα, υπάρχει μια αμυδρή πιθανότητα να εγκατέλειψε το σκάφος και να βρίσκεται στο νερό. Αλλά έχει γίνει μια απίστευτα εντατική έρευνα για ανθρώπους, για πτώματα, μετά το περιστατικό, και είναι απίθανο”, σημείωσε.
“Το πιο πιθανό είναι ότι θα βρεθεί τελικά μέσα στο σκάφος”, καθώς οι δύτες παλεύουν να εισέλθουν σε όλους τους χώρους του πολυτελούς γιοτ, μήκους 56 μέτρων.
Ερωτηθείς σχετικά με το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου θα μπορούσε να ανασυρθεί το σκάφος από τον πυθμένα της θάλασσας, ο Boxall δήλωσε ότι αυτό θα πρέπει να συμβεί κατά τη διάρκεια ενός “παραθύρου ήρεμων καιρικών συνθηκών”, πιθανότατα αργότερα το φθινόπωρο.
Μπερδεμένοι οι νηογνώμονες για τα αίτια της τραγωδίας – Φουντώνει η σεναριολογία
Ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας του υπερπολυτελούς σκάφους θεωρεί ότι το ναυάγιο ήταν αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας λαθών από το πλήρωμα, καθώς -όπως υποστηρίζει- το σκάφος είχε φτιαχτεί για να αντέχει ακόμη και τυφώνες.
“H είδηση αυτή με έφερε από τη μία σε κατάσταση θλίψης, από την άλλη αδυνατώ να την πιστέψω. Αυτό το επεισόδιο φαίνεται ακατανόητο από τεχνικής άποψης αλλά και ως προς το πώς συνέβη. Ως κατασκευαστής των Perini, γνωρίζω πολύ καλά πώς αυτά έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί. Τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι απολύτως ασφαλή” τόνισε ο COE της Italian Sea Group, Τζιοβάνι Κοσταντίνο.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η καταστροφή προκλήθηκε από μια αλυσίδα ανθρώπινων λαθών. Ενώ η καταιγίδα είχε προβλεφθεί από τους μεωρολόγους, αγκυροβόλησαν πολύ κοντά στην ακτή και όχι στο ασφαλές λιμάνι, ενώ άφησαν ανοιχτά τα φινιστρίνια, με συνέπεια το σκάφος μέσα σε 16 λεπτά από τότε που ο άνεμος άρχισε να το χτυπάει να πάρει νερό και να βυθιστεί.
Υπάρχουν πολλές εικασίες για το τι πήγε στραβά. Αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ νωρίς για να καταλήξει κανείς. Ένας ειδικός είπε ότι αυτή η έρευνα είναι απίθανο να ολοκληρωθεί φέτος.
Να σημειωθεί ότι η σεναριολογία σχετικά με το σκάφος προκάλεσε πτώση των μετοχών της κατασκευάστριας εταιρίας κατά 2,5% μετά το ναυάγιο.
Σενάρια ανέλκυσης του γιοτ
Όπως μεταδίδει η Daily Mail, σύμφωνα με τις ιταλικές αρχές προς το παρόν δεν αποτελεί θέμα συζήτησης η ανέλκυση του γιοτ από τον βυθό της θάλασσας, αλλά στο μέλλον σίγουρα θα προκύψει.
Το ιστιοφόρο βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων, όχι απαγορευτικό για ανάσυρση, αλλά είναι αρκετά μεγάλο, για να δυσκολεύει τις επιχειρήσεις των δυτών.
Η ανέλκυση του γιοτ είναι ο μόνος τρόπος να δοθούν απαντήσεις στα αίτια του δυστυχήματος, αλλά δεν πρόκειται για μια απλή διαδικασία. Είναι μια “ακριβή και περίπλοκη” επιχείρηση.
Το σκάφος, θεωρητικά, πρώτα πρέπει να σταθεί σε όρθια θέση και μετά να ανελκυστεί με τρόπο, ώστε να μην προκληθούν περισσότερες ζημιές. Στον βυθό βρίσκεται και το τεράστιο κατάρτι του σκάφους, με ύψος που ξεπερνά τα 70 μέτρα. Και αυτό φέρεται να είναι σε καλή κατάσταση, αν και έχει σπάσει.
Πηγή: thetoc.gr