Πριν από λίγες μέρες, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού, η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. ανέθεσε σε εταιρεία συμβούλων επικοινωνίας το σχεδιασμό του νέου λογοτύπου της εταιρείας καθώς και τον ανασχεδιασμό της εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας αντί ποσού 22.805 ευρώ με ΦΠΑ. Το νέο λογότυπο, θα αντικαταστήσει το σημερινό που χρονολογείται από το 2011 και αποτελεί μία προσαρμογή του ιστορικού λογότυπου των ΗΣΑΠ που μάλλον δεν έχει και την πλέον σύγχρονη εμφάνιση.
Πρόκειται για μία από τις πρώτες κινήσεις της νέας διοίκησης της εταιρείας που διαχειρίζεται το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς της Αθήνας (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) και σίγουρα όχι και τόσο αναμενόμενη, δεδομένου του ότι ένας από τους στόχους του ομίλου ΟΑΣΑ είναι η λεγόμενη ομιλοποίηση. Με άλλα λόγια την ανάληψη από την μητρική εταιρεία (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) επιμέρους λειτουργιών των θυγατρικών εταιρειών της (Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.) και λειτουργία τους ως ένα οργανισμό αντί για 3 ανεξάρτητες εταιρείες.
Ο δρόμος της ομιλοποίησης έχει μακρά ιστορία. Η ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. ιδρύθηκε το 2011 από τη συγχώνευση των τριών επιμέρους εταιρειών που διαχειρίζονταν τα μέσα σταθερής τροχιάς (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας Α.Ε., Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών Πειραιώς Α.Ε. και Τραμ Α.Ε.). Τότε ιδρύθηκε και η Ο.ΣΥ. Α.Ε. από τη συγχώνευση των Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε. και Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε.
Το 2014, επί υπουργίας του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ανακοινώθηκε πως ο όμιλος ΟΑΣΑ θα αποκτήσει μία κοινή εταιρική ταυτότητα κάτω από τον τίτλο ‘Συγκοινωνίες Αθηνών’. Το εγχείρημα όμως δεν είχε συνέχεια και έτσι το σχετικό λογότυπο απλά αντικατέστησε το παλιό λογότυπο του ΟΑΣΑ ενώ η ιστοσελίδα tfa.gov.gr που υποτίθεται πως θα γινόταν η κεντρική ιστοσελίδα για τις συγκοινωνίες της Αθήνας σήμερα απλά ανακατευθύνει στο ελλιπέστατο oasa.gr. (Σήμερα, η ΣΤΑΣΥ ετοιμάζει την ανανεωμένη ιστοσελίδα της που είναι πιθανό ότι θα παρουσιαστεί μαζί με το νέο λογότυπο, ενώ σε εξέλιξη εδώ και μήνες βρίσκεται ο σχεδιασμός και της νέας ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ).
Την ίδια στιγμή τα παλιά λογότυπα των θυγατρικών εταιρειών του ΟΑΣΑ βρίσκονται μέχρι και σήμερα παντού: από σταθμούς, οχήματα και συρμούς, μέχρι ιστοσελίδες και λοιπό ενημερωτικό υλικό. Κάπως έτσι, αντί για μία κοινή εταιρική εικόνα, όπως θα ταίριαζε σε έναν σύγχρονο συγκοινωνιακό όμιλο, επικρατεί μία εικόνα αχταρμά που προκαλεί σύγχυση σε όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την εταιρική δομή αλλά και την ιστορία των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Ιδανικά, τόσο ο ΟΑΣΑ όσο και οι θυγατρικές του ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ δεν θα είχαν ούτε λογότυπα ούτε ξεχωριστές ιστοσελίδες αλλά θα χρησιμοποιούταν μόνο ένα κοινό branding που θα απλοποιούσε τα πράγματα. ‘Ένα δίκτυο. Μία πόλη. Ένα όνομα.’ όπως προβλέπονταν το μάλλον μακρινό 2014.