«Μελετάμε την πρόταση η εισαγωγή να γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», είπε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, στην προ ημερήσιας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία.
Πιο συγκεκριμένα, μελετάται το ενδεχόμενο οι μαθητές να μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα σε περισσότερες από μία σχολές ώστε να παίρνουν πτυχίο, με δύο κατευθύνσεις, όπως Ιστορίας και Πολιτικής Επιστήμης. Στόχος του νέου συστήματος είναι να ενοποιήσει τα μαθήματα στο Α΄εξάμηνο των Πανεπιστημίων, δηλαδή ο φοιτητής στο Φυσικό και στο Μαθηματικό να παρακολουθεί κάποια κοινά μαθήματα και να αποφασίζει μετά, λίγο μεγαλύτερος δηλαδή, ποιον επιστημονικό κλάδο θα ακολουθήσει. Οι φοιτητές στην ουσία δεν θα εισάγονται σε σχολή αλλά σε Πανεπιστήμιο, επιλέγοντας από μία λίστα μαθημάτων και κερδίζοντας πόντους.
Το υπουργείο Παιδείας, πάντως, φαίνεται να προχωρά με «σύστημα» Γιώργου Παπανδρέου, καθώς η ιδέα των κοινών μαθημάτων ανά Πανεπιστήμιο, το ισχυρό απολυτήριο Λυκείου αλλά και η σύνδεση με τις τοπικές κοινωνίες ακόμα και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών με κριτήρια εντοπιότητας, ήταν προτάσεις που είχε εισηγηθεί ως υπουργός Παιδείας ο κ. Παπανδρέου.
Ο κ. Φίλης τόνισε επίσης: «Αυτή η Βουλή μπορεί και πρέπει να καταλήξει στον νέο τρόπο πρόσβασης των παιδιών στα Πανεπιστήμια με ευρεία συναίνεση, γιατί οι αλλαγές στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα ο τρόπος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι θέμα μιας τετραετίας. Προτείνω -και ελπίζω να έχω στο σημείο αυτό τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων- το κρίσιμο αυτό ζήτημα να ανατεθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η οποία πρέπει, αξιοποιώντας το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου, να καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα για τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια σε εύλογο χρονικό διάστημα, ώστε τα παιδιά που θα μπουν στο λύκειο από του χρόνου να γνωρίζουν με ποιο σύστημα θα μπουν στα πανεπιστήμια».
Ο υπουργός Παιδείας προσθέσει: “Η κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων για τα ΑΕΙ, προϋποθέτει αλλαγή τουλάχιστον των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καθώς και αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ στο γυμνάσιο τα παιδιά θα διδάσκονται μαθήματα σε εύρος, στο Λύκειο θα επικεντρώνονται και θα διδάσκονται σε βάθος.”
πηγή: protothema.gr