Ένοχη για τον περιορισμό της ταχύτητας φόρτισης αλλά και της αυτονομίας κρίθηκε η Tesla από τις δικαστικές αρχές της Νορβηγίας έπειτα από καταγγελίες ιδιοκτητών, οι οποίοι παρατήρησαν σημαντική πτώση στις «επιδόσεις» των αυτοκινήτων τους.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε μετά και την πολυδιαφημισμένη «over the air» αναβάθμιση που δέχθηκαν τα ModelS και Model X στις εκδόσεις με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 85 kWh.
Οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων οχημάτων παρατήρησαν τη σημαντική πτώση τόσο της ταχύτητας φόρτισης όσο και της αυτονομίας, με την Tesla να παραδέχεται ότι παρενέβη στο λογισμικό των αυτοκινήτων με σκοπό να προστατεύσει τις μπαταρίες και να εξασφαλίσει τη μακροζωία τους.
Μάλιστα, χαρακτήρισε την πτώση της απόδοσής τους μικρή, ωστόσο οι πρώτες αναφορές από τους ιδιοκτήτες έκαναν λόγο για μείωση της μέγιστης αυτονομίας κατά 50 χιλιόμετρα. Για την ώρα, έχουν κατατεθεί περισσότερες από 30 μηνυτήριες αναφορές σχετικά, με τις νορβηγικές δικαστικές αρχές να επιδικάζουν αποζημίωση ύψους 13.000 ευρώ για κάθε ιδιοκτήτη.
Για την ώρα, η καλιφορνέζικη φίρμα δεν έχει τοποθετηθεί επί του θέματος, διατηρώντας παρ’ όλα αυτά τη δυνατότητα να ασκήσει έφεση και να επαναφέρει την υπόθεση στις δικαστικές αίθουσες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πρώτες εκτιμήσεις μιλούν για περίπου 10.000 οχήματα τα οποία έχουν επηρεαστεί από το συγκεκριμένο update, γεγονός που σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανόν να κληθεί να πληρώσει ακριβά την πρόθεσή της να «προστατεύσει» την περιουσία των πελατών της, περιορίζοντας και μάλιστα σημαντικά πρωτίστως την αυτονομία και δευτερευόντως την ταχύτητα φόρτισης.