H υπόθεση της πλαστογράφησης της υπογραφής του πρώην Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ Νίκου Καραχάλιου από τον ειδικό συνεργάτη του Κωνσταντίνο Βασιλάκο, σε επιταγή 147.600 ευρώ του Οργανισμού, φέρνει στην επιφάνεια ένα πολύ πλούσιο παρασκήνιο αναφορικά με τα δρώμενα στο χώρο του τουρισμού.
Χθες ο Νίκος Καραχάλιος πήγε οικειοθελώς και κατέθεσε στον 15ο ανακριτή ως μάρτυρας για την υπόθεση.
Αμέσως μετά διένειμε μια δήλωση που έχει τη σημασία της καθώς δηλώνει πως σε αυτή την υπόθεση θα είναι κατήγορος και πως θα απαντήσει, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, με μηνύσεις και αγωγές «κατά παντός υπευθύνου για την προσπάθεια παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης, τόσο για την πλαστογράφηση, όσο και την προσπάθεια σπίλωσης του προσώπου μου».
Ο Καραχάλιος αισθάνεται πως «αδειάστηκε» σε αυτή την ιστορία καθώς ο Βασιλάκος χρεώνεται σαν προσωπική του επιλογή. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Καραχάλιος πήγε στην Υπουργό του, Όλγα Κεφαλογιάννη, αρκετά βιογραφικά για τη συγκεκριμένη θέση και η τελική έγκριση και επιλογή έγινε από την ίδια. Μάλιστα οι ίδιες πληροφορίες λένε πως ο Βασιλάκος είχε αναπτύξει ιδιαίτερα «στενές σχέσεις» με το γραφείο της Υπουργού και πρόσωπα που βρίσκονται καθημερινά δίπλα της. Κατά ένα τρόπο λειτουργούσε ως συνδετικός κρίκος μεταξύ ΕΟΤ και Υπουργείο Τουρισμού. Μάλιστα ήταν σχεδόν καθημερινές οι συναντήσεις του με συμβούλους της Υπουργού, εις εκ των οποίων- σε ρόλο συμβούλου «φάντασμα»- και ο Διονύσης Ζακυνθινός. Παλαιό κομματικό στέλεχος δεύτερης γραμμής που επί των ημερών Καραμανλή– Ρουσόπουλου διεκπεραίωνε «ειδικές» αποστολές, γνωρίζοντας άριστα τη νεοδημοκρατική ανθρωπογεωγραφία.
Με λίγα λόγια η εικόνα που μεταφέρεται από έγκυρες πηγές στο χώρο του τουρισμού είναι ότι ο βασικός κατηγορούμενος της πλαστογραφίας είχε καταφέρει να γίνει το αγαπητό παιδί όλων σε Υπουργείο Τουρισμού και ΕΟΤ, έχοντας μάλιστα και πολύ καλές συστάσεις προϋπηρεσίας από τη Skoda Ξάνθης μέχρι την Αρχιεπισκοπή. Τον χαρακτηρίζουν μάλιστα ως «ταλαντούχο κύριο Βασιλάκο», παραπέμποντας με νόημα στη γνωστή κινηματογραφική ταινία «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλει».
Οι ίδιες πηγές λένε πως η υπόθεση της πλαστογραφίας χρησιμοποιήθηκε για να βγει άγρια στη «σέντρα» ο Καραχάλιος καθώς μέσα σε δυόμισι μόλις μήνες η «συγκατοίκησή» του με την Όλγα Κεφαλογιάννη αποδείχθηκε εξαιρετικά δύσκολη. Αν και η προσωπική τους σχέση ήταν εξαιρετικά καλή, σύντομα διαλύθηκαν τα «ροζ συννεφάκια» και το πράγμα πήγαινε από κόντρα σε κόντρα.
Οι κόντρες αυτές είχαν και ουσιαστικό πολιτικό υπόβαθρο. Από πληροφορίες που συζητούνται τελευταία, προκύπτουν πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα τα οποία χρήζουν περαιτέρω έρευνας. Όπως για παράδειγμα, πως ήταν διαμορφωμένες οι σχέσεις στο τρίγωνο Μαξίμου– Κεφαλογιάννη– Καραχάλιος; Ποια παράπονα είχε μεγάλη εταιρεία κρουαζιέρας και γιατί έφθασαν στο Μαξίμου; Είναι αλήθεια ότι η κ. Κεφαλογιάννη πήγε να δώσει αυτοβούλως συνέντευξη στη γερμανική Build φέρνοντας στα πρόθυρα νευρικής κρίσης το Μαξίμου;
Οι γνωρίζοντες επισημαίνουν πως ο «άγνωστος πόλεμος» Κεφαλογιάννη– Καραχάλιου έχει πολλές πτυχές και η υπόθεση της πλαστογραφίας μπορεί να λειτουργήσει ως θρυαλλίδα στο Υπουργείο και τον ΕΟΤ. Σε κάθε περίπτωση εμείς θα επανέλθουμε συντόμως με περισσότερο ρεπορτάζ.