Η χώρα του φραπέ που έμαθε στους ξένους πώς φτιάχνεται, αλλά και πώς πίνεται, αλλάζει δραστικά συνήθειες. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα η κατανάλωση του στιγμιαίο καφέ έχει δώσει τη θέση της στον ιταλικό εσπρέσο, αλλά και στον ελληνικό. Μάλιστα, η κατανάλωση στρέφεται από την κλασική καφετέρια στο σπίτι, ως απόρροια των οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας. Επιπροσθέτως οι Έλληνες καταναλωτές παρατούν πλέον τη γνωστή «φραπεδιά» και τον γαλλικό προς χάριν του εσπρέσο και του ελληνικού καφέ. Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat Α.Ε., και τον αναλυτή της, Αλέξανδρο Νικολαΐδη, espresso σε κάψουλες και ελληνικός είναι οι πιο ευνοημένες κατηγορίες στον κλάδο. Όπως αναφέρει το News.gr η κατηγορία του καφέ μηχανής και ιδίως ο espresso σταδιακά ενισχύει το ποσοστό συμμετοχής του στη συνολική αγορά.
Κομβικό ρόλο διαδραμάτισε η επιτυχημένη προώθηση των μηχανών παρασκευής καφέ για ιδιωτική χρήση, που λειτουργούν με κάψουλες σε αρκετά προσιτές τιμές. Η κατηγορία του καφέ για το σπίτι αποτελεί νέα αγορά, που μετρά μόλις μια τριετία ζωής, εμφανίζοντας υψηλούς μέχρι στιγμής ρυθμούς ανάπτυξης (πάνω από 50% το έτος). Ενδεικτικά, το 2013 οι πωλήσεις των καψουλών στα super market αυξήθηκαν κατά 40% ! Παράλληλα, ενισχύεται και ο ελληνικός καφές, που αποτελεί παραδοσιακά το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης, εκμεταλλευόμενος την τάση των καταναλωτών για ελληνικής προέλευσης προϊόντα.
Αντίθετα, η κατανάλωση στιγμιαίου καφέ και καφέ φίλτρου περιορίζεται, αφού σημαντικό μέρος των καταναλωτών μετατοπίζεται στις δύο προαναφερόμενες κατηγορίες.
Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, Χρυσόστομο Κάτση, «Οι εταιρείες του κλάδου την τελευταία διετία έχουν δώσει προτεραιότητα στον παράγοντα καινοτομία, ο οποίος συνίσταται στην εισαγωγή νέων συσκευασιών στην αγορά και στην ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων με εντονότερα αρώματα και γεύσεις, κυρίως στις κατηγορίες του ελληνικού και στιγμιαίου καφέ. Επιπλέον, ιδιαίτερη ανάπτυξη δεικνύει ο τομέας των κλειστών συστημάτων ροφημάτων με κάψουλες, τα οποία αποτελούν μια οικονομική λύση για κατανάλωση στο σπίτι. Οι νέες συσκευασίες και προϊόντα, που αναπτύσσονται, συνήθως υποστηρίζονται με έντονη διαφημιστική προώθηση, αλλά και καινοτόμες ιδέες στο marketing».